Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utljud i menyraden

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-05-21 22:41

Kan man, på samma sätt som med bildskärmar, få utljudsalternativ i menyraden, eller blir man tvungen att öppna systeminställningarna varje gång det skall lyssnas med hörlurar?

Peter

ja

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-05-22 07:42

Nu var det inte volym utan utjludsenhet som jag ville ha i menyraden.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-24 10:41
  • Medlem
  • Vellinge
  • 2005-09-03 15:38

Väcker denna tråden till liv igen, jag har en iMac G5 17" 2.0GHz.

Mitt problem är att jag kan inte välja enhet för utljud. Jag har kopplat in mina högtalare till macen och får ljud i dem. Mitt problem är bara att jag kan inte välja enhet för utljud. När sladden inte är inkopplad så står det "Inbyggda högtalare" annars står det "Linjeutgång" men "Inbyggda högtalare" försvinner när jag sätter i sladden, det går inte att högerklicka heller.

Kör 10.4.2

Tacksam för svar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-03 20:27
Ursprungligen av Bokis:

Väcker denna tråden till liv igen, jag har en iMac G5 17" 2.0GHz.

Mitt problem är att jag kan inte välja enhet för utljud. Jag har kopplat in mina högtalare till macen och får ljud i dem. Mitt problem är bara att jag kan inte välja enhet för utljud. När sladden inte är inkopplad så står det "Inbyggda högtalare" annars står det "Linjeutgång" men "Inbyggda högtalare" försvinner när jag sätter i sladden, det går inte att högerklicka heller.

Kör 10.4.2

Tacksam för svar

Det går nog inte, rent hårdvarumässigt, att använda de inbyggda högtalarna om man har något anslutet till linjeutgången. Det fungerar på samma sätt som när man kopplar in hörlurar i en stereo - hörlurarna "tar över".

• Medlem
  • Vellinge
  • 2005-09-04 12:37
Citat:

Så här hör du ljud från datorn via en extern enhet:
Kontrollera att enheten är rätt ansluten till datorn.
Välj Apple-menyn > Systeminställningar och klicka på Ljud.
Klicka på Ljud ut och välj vilken enhet du vill höra ljudet från.
Om du vill lyssna i datorns inbyggda högtalare väljer du "Inbyggda högtalare". Om du vill lyssna i externa högtalare eller hörlurar som är anslutna till hörlursuttaget väljer du Hörlurar. Om du vill lyssna i externa USB-högtalare markerar du dem i listan.

Så står det i hjälpfilen, det var därför jag trodde att det var möjligt.

• Oregistrerad
  • 2005-09-09 12:14
Ursprungligen av Bokis:

Så står det i hjälpfilen, det var därför jag trodde att det var möjligt.

Ja, jag har också hört att det ska gå någonstans, blir ju väldigt omständigt annars, några tips?

• Medlem
  • Vellinge
  • 2005-09-15 08:19

Ringde Apple's support och fick svaret att man var tvungen att ha ett externt ljudkort inkopplat via exempelvis USB för att det skulle fungera med iMacen

1
Bevaka tråden