- BMX
- Medlem ●
skilling: vet du om det är så på de gamla modellerna också ?
i övrigt är den rätt kul, men den har inte använts så mycket här.
Som jag fattar saken är "tangentbordet" exakt likadant som på de gamla. Jag gillar förresten också "hacken", de tillför karaktär och bidrar till personligheten tycker jag.
Jag har bara pillat på en orginalare och det var för några år sedan. Den hackade också emellan i alla fall.
Har använt den i ungefär allt jag släppt ifrån mig, efter att den kom hem till mig. Det är iofs bara två låtar (de två första i spelaren på fredrikjonasson.com) och just nu är den inte med i någon mer av de låtar jag håller på med. Men den återkommer. Garanterat.
Jag har inte testat orginalet, men får ändå känslan av att den låter "rundare" ... ?
Låter så här t ex:
http://www.sonicstate.com/news/shownews.cfm?newsid=6378
Har nån A-B testat kopian vs orginalet?
Vetekatten. Beror ju på hur man stämmer den och vilket ljud man använder. På filmen är det out of the box-ljud som jag tror matchar trådens Stylophone rätt väl. Tycker det är rätt svårt att säga.
Ska man jämföra helt korrekt ska man ju dock såklart A-B-testa.
Jag får känslan av att ljudet i Wigerdal-filmen ska vara samma som när man har ljud-switchen till vänster, men det låter som sagt rundare i filmen. Kanske kan det bero på en annan typ av högtalare på den gamla också - det kanske är identiskt om man line:ar...?
Jag får känslan av att ljudet i Wigerdal-filmen ska vara samma som när man har ljud-switchen till vänster, men det låter som sagt rundare i filmen. Kanske kan det bero på en annan typ av högtalare på den gamla också - det kanske är identiskt om man line:ar...?
Jo, men sen är ju frågan vad som hänt med ljudet i filmen innan vi hör det. Är det processat? Får bristerna i ljudkvalitet Stylophonen att låta "varmare"? Jag vet inte, men det känns svårt att avgöra hur det låter på plats. Tycker jag i alla fall.
Men visst kan det vara så att högtalaren är annorlunda i orginalversionen. Jag har ingen aning.
Råkade gå in på Urban Outfitters (i Stockholm) och hittade en Stylophone på rea för 149 kronor. Det fina i kråksången var att man kunde köpa två reavaror till priset av en så det var bara att slå till på 2 stycken för 149 kr. Rätt bra deal tycker jag!
Råkade gå in på Urban Outfitters (i Stockholm) och hittade en Stylophone på rea för 149 kronor. Det fina i kråksången var att man kunde köpa två reavaror till priset av en så det var bara att slå till på 2 stycken för 149 kr. Rätt bra deal tycker jag!
Drog dit en runda idag. De hade slutat med det erbjudandet tydligen. För många 99:or som varit där och köpt på sig? Grrrr.
Hehe. Ah, det var väl bara något tillfälligt antar jag. Köpte en ändå. De säljs fortfarande för 149 iofs. Men man får inte två för en längre.
Hehe. Ah, det var väl bara något tillfälligt antar jag. Köpte en ändå. De säljs fortfarande för 149 iofs. Men man får inte två för en längre.
De slutade med den dealen imorse...
Men det fanns hur många som helst kvar...