Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Påsikt -> PDF -> Byta logotyp -> PDF

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått en bunt dokument som ska scannas och bytas logotyp på för att levereras i PDF.

Vår dokumentscanner sparar det hela som ett flersidigt PDF-dokument. Om jag lägger till logotypen och sparar som pdf igen så ligger den gamla loggan kvar under. Detta vill jag undvika.

Tips? Lösning? Hjälp!

• Medlem
  • 2003-05-23 21:12

Pitstop

Så kan du gå in i PDF och redigera objekt.

Alternativt om du har fulla versionen av Acrobat så kan du markera bildobjekt för att redigera/ta bort, tryck bara "T" så ska du kunna markera för att ta bort eller dyl

Micke

Saken är ju den att hela sidan är inscannad. Alltså finns inga objekt att redigera.

• Medlem
  • International user
  • 2003-05-23 21:51

Du kanske kan lägga en tom box för att dölja den gamla loggan (lite beroende på vad du har för bakgrund)

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-05-23 22:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
Saken är ju den att hela sidan är inscannad. Alltså finns inga objekt att redigera.

Nu har du svarat på frågan själv. Det du har är en pdf som egentligen är en enda bild. Lägger du en ny logo ovanpå bilden, så ligger den ovanpå bilden.

Enda sättet att göra något åt det är att redigera bilden Photoshop och spara om den. Sen lägga på den nya logon där den gamla var.

Om du har fullversionen av Acrobat så väljer du svarta pilen, högerklickar bilden och väljer Redigera bild. Du ska först ställa in att bilder redigeras i Photoshop i Acrobats preferences. Du retuscherar bilden, sparar och den skickas tillbaka till PDF-filen automatiskt.

1
Bevaka tråden