Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone påväg via UPS - Hur lång tid kan det ta?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Iphone skickades i Måndags med Ups Express. Hur lång tid kan det ta? Detta är min status när man kollar Trackingnumret:

Processed, February 05, 2008, 7:05 pm, CHICAGO, IL 60666
Processed, February 04, 2008, 3:00 pm, HOUSTON, TX 77205
Electronic Shipping Info Received, February 03, 2008
Undrar också en annan sak. Den är tillverkad v. 51. Finns det någon risk för att Apple har satt in 1.1.3 firmware? Har hört lite om folk som fått v.51:or med detta.

btw sorry för att jag itne postar i Importera Iphone från USA - Tråden men jag kände att den började bli så rörig O:-)

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-02-06 18:47
Ursprungligen av Gustav_LKPG:

Min Iphone skickades i Måndags med Ups Express. Hur lång tid kan det ta? Detta är min status när man kollar Trackingnumret:

Processed, February 05, 2008, 7:05 pm, CHICAGO, IL 60666
Processed, February 04, 2008, 3:00 pm, HOUSTON, TX 77205
Electronic Shipping Info Received, February 03, 2008
Undrar också en annan sak. Den är tillverkad v. 51. Finns det någon risk för att Apple har satt in 1.1.3 firmware? Har hört lite om folk som fått v.51:or med detta.

btw sorry för att jag itne postar i Importera Iphone från USA - Tråden men jag kände att den började bli så rörig O:-)

Svårt att säga när exakt din iPhone kommer fram. Den kan fastna i tullen, det kan strula med UPS flygplan eller deras bilar t.ex. Men min kom fram på typ 2 dagar från det att den skickats, sjukt snabbt faktiskt. Den lämnades in på onsdagen runt lunch, var i Philadelphia på torsdagen och på fredag runt ett knackade en kille från UPS på dörren.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-06 19:07

Jag förstår att du längtar. Hoppas att du får den före helgen.

jag fick en iPhone som var gjord vecka 51 och den va det 1.1.2 på. Så jag tror att de bör nog vara samma för dig

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-02-07 13:23
Ursprungligen av Fredde010:

jag fick en iPhone som var gjord vecka 51 och den va det 1.1.2 på. Så jag tror att de bör nog vara samma för dig

Jag och två vänner åkte till London och köpte 5 st förra veckan,alla var tillverkade vecka 42 och hade 1.1.2!

Så även tidiga telefoner kan vara 1.1.2

Hej lånar tråden och lägger in en fråga av mig från en annan tråd eftersom denna är mer aktuell...

Hur lång tid brukar det normalt ta i tullen frågar jag er med erfaranhet? Säljaren har satt mitt paket som "a gift" och med ett lågt värde... Jag har väntat nu i 9 business days och paketet är sänt som registered mail så jag kan inte följa paketet med kollinumret och därför vill jag få lite information. Själva fraktiden ska ta 6-10 dagar . Vill så gärna ha den snart... Tror ni att jag kan få den på måndag då det har gått 11 business days? lite nojjig XD och ja, jag vet att man inte kan veta exakt hur lång tid det tar med tullen. Men hade vatt bra o få lite information hur lång tid det tog för er...

Nu står det såhär :
Status: International Dispatch

Your item left the United States from O'HARE APT/CHICAGO at 7:06 PM on February 5, 2008. Information, if available, is updated every evening. Please check again later.

Borde jag inte kunna spåra den på postens hemsida här I Sverige? Vilket nummer jag ska använda? Samma trackingnummer som tidigare? När jag söker med det hittar posten inga brev.

Hallå!

Äpplen är äpplen, vad är du, ett päron?

UPS är UPS, Posten är Posten!

Nu står det såhär :
Status: International Dispatch

Your item left the United States from O'HARE APT/CHICAGO at 7:06 PM on February 5, 2008. Information, if available, is updated every evening. Please check again later.

Borde jag inte kunna spåra den på postens hemsida här I Sverige? Vilket nummer jag ska använda? Samma trackingnummer som tidigare? När jag söker med det hittar posten inga brev.

hmm jag har skrivit fel upptäcker jag nu. Jag har skrivit UPS men jag menar USPS. Väldigt lätt att göra fel där. Det står fortfarnade Status: International Dispatch. Paketet lämnade tydligen USA den 5:e Februari. Kan det ha blivit något fel eller är det normalt att det tar tid innan det uppdateras igen? Paketet skickades i måndags.

*EDIT* Fick nu detta I
nto Foreign Customs, February 08, 2008, 4:51 pm
Bullet Arrived Abroad, February 08, 2008, 4:51 pm, SWEDEN

och nu kan jag spåra på posten.se.
Fint!

Senast redigerat 2008-02-08 18:40
  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-02-17 19:47

Jag fick en iPhone skickad från CA för ett tag sedan. Det tog närmare 14 dagar för den att komma fram.

Min tog 8 dagar. Antar att det berro lite på hur snabba posten i Sverige är.

• Medlem
  • 2008-02-18 18:49

Beror främst på om paketet fastnar i tullen eller inte.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-22 00:16

Min tog 8 dagar. Antar att det berro lite på hur snabba posten i Sverige är.

Tog det 8 dagar eller 8 arbetsdagar?

nu1mlock

1
Bevaka tråden