Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iphone tror att den är fulladdad, vad göra?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Solna
  • 2008-02-07 12:42

Ett underligt problem har uppstått med min iPhone. I natt råkade laddade den ur medans jag sov. När jag vaknade kopplade jag in den i strömadaptern och springboard kom upp. Tocuhpaden var helt låst. Rebootade luren och allt funkade som vanligt igen.

Men sen uppstod det problem. Telefonen vägrar ladda. Den tror att det är laddat och klart, kan dra ur den ur datorn / laddaren så visar den full styrka i någon minut sen att det inte finns batteri alls. Batteriet är alltså inte helt dött iom att den funkar utan någon koppling. Har testat restore utan lycka, vad göra? Någon med samma problem? Har väldigt svårt att hitta info om detta.

Batteriet var bara dött i några timmar, detta är ju inte riktigt klokt...

Edit: Kan tillägga att jag kör 1.1.2 och min iphone är tillverkad v.51

Edit 2: Telefonen funkar fint att ringa med och att använda utan sladd så batteriet är inte dött. Verkar vara problem med batteri-indikatorn. Konstigt då detta fixades i 1.1.2 (rätta mig om jag har fel).

Senast redigerat 2008-02-07 13:19
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-02-07 13:41

hmm, jobbigt fel. HAr det blivigt nåt fel på elektroniken är det nog inte mycke att göra. Du kan ju testa låta den ligga tills den blir helt urladdad och stängs av igen, kanske resetar nåting då... bara en ide har egentligen inte nån aning.

  • Medlem
  • 2008-02-07 14:39

Testa att ladda den över natten.

jag hade problem med min indikator (1.1.1) men det löste sig efter en sync på annan dator då lite skadade filer försvann. så om inte laddning över natten osv fungerar så är det kanske värt ett försök att synca.

jag har samma problem. Har satt min telefon på laddning i 24h nu, det står fortfarande att jag bara har mindre än 10% kvar av batteriet. Vad kan ha hänt? Har testat att synka, det löste inte problemet. Jag har 1.1.1. När jag sätter i den i dockan så ´visar batterimätaren att den laddar, men den ökar alltså ingenting oavsett hur länge jag har den isatt.

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-02-09 01:26

Tack för all hjälp. När telefonen hade laddat upp helt på riktigt hoppade det igång igen. Erik det du har är en bugg i 1.1.1, om du uppgraderar till 1.1.2 borde det fungera som vanligt.

1
Bevaka tråden