Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Till PC - Ej Behörighet.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill föra över lite saker till en pc.
Använder Network setup Wizard och efter det loggar ja in på den och skall släppa sakerna där jag vill ha dom. Då kommer det upp en ruta om attjag inte har behörighet att göra detta.
Vart ändrar man de olika inställningarna på det i en pc?

• Avstängd
  • 2003-05-22 22:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mats Börjesson
Vill föra över lite saker till en pc.
Använder Network setup Wizard och efter det loggar ja in på den och skall släppa sakerna där jag vill ha dom. Då kommer det upp en ruta om attjag inte har behörighet att göra detta.

Titta på .MAC iDISK kanske är lättare variant att hantera stora filer. mellan systemen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Titta på .MAC iDISK kanske är lättare variant att hantera stora filer. mellan systemen.

Det jag har gjort är att dra en nätverkskabel mellan macen och pc:n, men efter att jag har loggat på pc:n och skall släppa filerna så funkar det inte.Tror inte det kan bli lättare än så här men det är någon pc inställning som är fel.
Det är 700MB filer som skall överföras så iDisk är inget alternativ.

• Avstängd
  • 2003-05-22 23:59

Förra året så bestämde jag mig för iMAC köpte nätverkskort till pCn för att ladda över flera hundra bilder Då bestämde sig burken för att djävlas å nu står den i garderoben och väntar på att någon skall hjälpa mig tömma den sen blir det släggan.
Det fattades filer och dessa filer är zippade på CD skivan med Windows så det går inte att söka fram dem ialla fall inte med mina kunskaper.
Om jag hade köpt en USB kabel istället så kanske det hade funkat. :

Move2Mac

SEK_550,00

Move2Mac är en program- och kabellösning med vilken du snabbt och enkelt kan överföra t.ex. musik, bilder, filer och mappar från PC till Mac. Du kan också flytta viktiga inställningar som Internet Explorer-bokmärken och bakgrundsbilder. Med Move2Mac kan du börja jobba direkt!

Fördelar
? Sparar tid - Det kan ta dig timmar att själv flytta filer från PC till Mac. Med Move2Mac tar det normalt bara ca 15 minuter att flytta 500 MB.
? Tar bort frustrationen - Utan Move2Mac måste du bränna CD-skivor och kopiera dem till din Mac, eller, ännu värre, skicka filerna med e-post från PC till Mac. Dessutom måste du skapa alla mappar igen. Sammanfattningsvis så kan det driva en till vansinne att flytta filer utan Move2Mac.
? Välj vad du vill flytta - Ange de inställningar och filtyper du vill flytta till din nya Mac.

Move2Mac flyttar över alla mappar som filerna är i, och återskapar samma mappar på Macintosh-datorn. Med Move2Mac kan du välja vad du vill flytta, och lämna kvar röran.

Men du skulle flytta till PCn ?

Det finns en firma i Skåne som heter Kjell O Company som säljer något liknande USB som skall funka åt båda hållen.

Men det är ju klart bäst om nätverkskortet fungerar
Det fattas säkert någon löjlig fil i Win Pcn
DOS och WIN kommer väl inte överens.:mad:

• Avstängd
  • 2003-05-23 00:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mats Börjesson
Då kommer det upp en ruta om attjag inte har behörighet att göra detta.

Vem står som ägare "Administratör"
till PCn Namn och lösenord.
Give access to Open system

Bara förslag. Brainstorming. Jag är inte så bra på att rota omkring bland filerna.
Har fått för mig att Ciryon i detta forum är rätt duktig på både PC ,Linux , och MAC.
Han kanske svrar när han vaknar.

1
Bevaka tråden