Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Napster ersättare?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-07-16 11:36

Jag måste erkänna att jag var en extrem Napster användare innan. Det var mycket av mitt sätt att ha koll på vad som kunde vara köpvärt i butikerna.

Nu har ju napster stängt inför man skall ta betalt. Kommer säkert hänga på det. Men vad finns det för ersättare idag?

Har kört Hotline, Carracho och Aimster men tycker inte att det är lika lätt att hitta det jag vill provlyssna på.

OpenNap har jag hört en massa om men inte fått något program att funka.

Några fler tips? alla mina vänner tjatar på mig nu att få fram en ersättare som de kan använda!

Hjälp!

Limewire är med lätthet det bästa för dig isåfall. Det är likt Napster, förutom det att du även kan söka på filmer och bilder.
Du hittar Limewire bland annat på versiontracker.com

//D

Ta en titt på http://www.ultimateresourcesite.com/mp3/programs/main.htm

Där finns några att välja på...:-)
Jag har kört Mactella ett par veckor nu, vilket har funkat helt klanderfritt. Det klarar aif, avi, bmp, doc, eps, exe, gif, jpg, mid, mp3, mpg, pdf, rtf, sit, tif, txt, vbs, wav och zip.

Eftersom jag är PC användare.. *duckar*

..kör jag ett program som heter Morpheus, finns att ladda ner på www.musiccity.com . Jag är osäker på om det kommer ut en mac version, men det verkar inte helt omöjligt.

Riktigt bra program, förutom att söka mp3 kan man också hitta filmer bland annat. Så min senaste hobby är att nyttja 10-megabittaren till fullo genom att samla på musikvideos

I regel tar det 10 min från det att man vet namnet på det man vill ha tills man har det.. Men det kanske mer är reklam för min uppkoppling än Morpheus

Morpheus ar helt klart bast pa PC-sidan, hoppas det kommer till Mac.

Hallå!! Ingen som minns Scour Exchange? Tyvärr lades den ner.. men den var JÄVLIGT BRA! Den körde med bilder, filmer och musik som format. Och funkade som Napster.

GRYMT BRA!

Om man har en pc så är Audio Galaxy ett mycket smidigt sätt att hitta musik.

Annars brukar jag använda Ginza, det tar några dagar att ladda ner musiken och det kostar några kronor, men då får man fina fodral också! *ler*

• Medlem
  • International user
  • 2001-07-28 19:54

PC-folk tjatar alltid om hur förträffligt Direct Connect är, och det ligger väl någon sanning i det. KaZaA är annars en guldgruva som man även kan nå med en Mac, om man använder deras webbgränssnitt och håller rent bland kakorna. Hittar nästan alltid det jag söker där, vare sig det gäller j-poplåtar, soundtracks från obskyra spel eller något annat sällsynt

Tyvärr är det ont om fungerande P2P-system för Mac. Gnutella är ett härke som sällan fungerar, och lider av designmässiga skalbarhetsproblem.

[ 28 Juli 2001: Meddelandet ändrat av: ehnmark ]

• Medlem
  • 2001-07-30 18:17

LimeWire är bra, men ibland något instabilt. http://www.limewire.com/index.jsp/download

oj Lime Wire var ju riktigt grymm

• Medlem
  • Boston
  • 2002-02-18 18:01

AudioGalaxy finns för mac också. MacSatellite för OS8-9 och Sputnix för X:et. Sök på VersionTracker. Kan vara lite svårt att ansluta när USA är vakna, annars hur bra som helst. Här finns allt - svenskt som utländskt.

Håller med Gurra!
Jag har provat alla varianter och Audio Galaxy är bäst, dom har allt!
Däremot är ingen av mac programmen officiella klienter, men fungerar bra ändå. (man söker via webbgränssnitt, men ett litet program sköter nedladdningarna)

• Medlem
  • 2002-02-19 00:26

jepp, jag tycker Limewire är bäst hittar även skumma saker där.. Direct connect (java direct connect) är väl kanske lika bra då det gäller träffar, men är lite besvärligt då man måste logga in på hubbar och ha sig.. Limewire är mer som gamla Napster

• Oregistrerad
  • 2002-02-19 00:36

Ja Audiogalaxy fungerar alldeles utmärkt för Mac! Och vad jag vill minnas så kommer en Morpheus-klient för Mac när som helst...

• Medlem
  • Örebro
  • 2002-02-19 08:40

AudioGalaxy kör jag, på MacOS 9.2.2
Tycker att det funkat bra.
Det kan jag rekommendera

• Oregistrerad
  • 2002-02-19 09:09

Kan bara hålla med ovanstående, Audiogalaxy fungerar bra och jag hittar allt som jag vill ha tag på. Använder os 9.1

1
Bevaka tråden