Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

imovie överförning till kameran...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kan nån hjälpa mej. Jag redigerar film i imovie och allt gick bra tills jag skulle föra över allt till kameran via fire wire... ljudet (inte alla ljud utan bara de jag lagt på) hackar. Jag har försökt byta kabel och port inget funkar... innan funkade det. jag har till och med skrivit om ljuden från aif till mp3.

hjälp.

Tack på förhand...

Problemen med iMovie är många....

Apple har ett supportforum som du kan titta igenom om du har tid.

http://discussions.info.apple.com/WebX?14@@.ee6bcd9

Jag har också stött på det problem som du beskriver. Det som vore bra att veta är följand:

Vilken iMovie version använder du, och vilket Mac OS?

Hittade det här svaret på ovanstående forum:

Citat:

Topic: How do I fix out of sync audio? (iMovie)

From time to time, especially when the original DV stream was in 12-bit audio, an exported iMovie will have audio which falls out of synchronization with the video. How do I fix it?

1. Buy QuickTime Pro 5 or 6 depending on your system.

2. Export your iMovie in the format you need (iDVD for a DV stream ready for import to iDVD).

3. Open your QuickTime movie in QuickTime Pro.

4. Extract the audio track from that movie. (It will put it in a new untitled movie. Now you have two movies, but the untitled one only has your old audio track).

5. Delete the audio track from the movie: under edit, select "delete tracks" and choose to delete the audio track.

6. Select the new untitled movie audio and copy it to the clipboard: "select all", and then click "copy".

7. Go back to the original movie and click "add scaled".

Voila! The audio track will be the same length as your video track and should solve your problem. Now it is ready to drag into iDVD for encoding. It sounds worse than it is.

Ed (with Credit to Wendy who posted the original fix summary procedure)

os X 10.1
datorn är en G4 dubbel 500.
med 128 ati rage video kort.
imovie versionen vet jag ej...
men samma sak händer med ljudet i helskärmsläget...
det är mp3 ljud från ett spel i en skjut scen.

Bevaka tråden