Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stora problem efter 1.1.2 unlock

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena

Jag har så sent som igår låst upp min iPhone med iClarifieds metod, (auto-script) jag följde den guiden till punkt och pricka. Men min iPhone gjorde inte det... När den var klar så startade den bara om sig istället för att visa, your iphone is now unlocked. Dock så funkade det att sätta i ett comviq sim och att ringa och smsa, så jag antog att det inte var några problem.

Idag när jag skulle installera iSIM via installer för att föra över alla mina kontakter upptäcker jag att jag inte kan refresha mina sources i installer och den fastnar där... Kom dock på ett knep som fick in mig. Men nu när jag ska ladda ner iSIM så fastnar den med en tom bar på downloading package och den rör sig inte :/

Kan någon hjälpa mig snälla

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-10 20:19

Slut på system-partitionen....? Sök i så fall efter trådar om bosstool.

Tack för svaret, men hur ska jag kunna tanka bosstool om jag fastnar på "downloading package"? Jag kan inte heller se på youtube längre

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-18 19:29

Finns ett enkelt sätt att fixa en fräsch telefon, men den kräver att du gör en restore till 1.1.2, eller uppgrade till 1.1.3. Detta är helt säkert, jag gjorde det så sent som imorse. Med en OTB 1.1.2 eller 1.1.3 ansluter du till datorn med din usb-kabel eller dock och öppnar ZiPhone. Därefter är det bara att kryssa i rutorna Activate, Jailbreak, trycka start. När det är klart går du in under Settings -> General och sätter Autolock till NEVER, kryssar i Unlock i ZiPhone och trycker på Start. Ett par minuter senare har du en 1.1.2 eller 1.1.3 (beroende på vilken firmware som du installerade) som är jailbreakad, aktiverad och upplåst. Installern installeras också och det är bara att tuta och köra.

ZiPhone kan laddas ner härifrån: http://downloadziphone.org/ZiPhone2.4b.zip

Hoppas det hjälper!
(Obs! Unlock-funktionen fungerar bara med de nyare telefonerna, d.v.s. de med bootloader 4.6, men detta framgår klart och tydligt i programmet.)

Är inte telefonen fortfarande upplåst om man inte ändrar på baseband? För det gör man väl inte om man restorar till samma firmware som man redan har?

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-19 13:51
Ursprungligen av ptMAe:

(Obs! Unlock-funktionen fungerar bara med de nyare telefonerna, d.v.s. de med bootloader 4.6, men detta framgår klart och tydligt i programmet.)

Det stämmer inte, ziphone 2.x kan låsa upp alla telefoner med både BL 3.9 och 4.6.

//Rob

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-18 22:15

Inget som jag kan svara på men vad spelar det för roll egentligen nu när ZiPhone släppts? Sluta gnäll och kör istället.

1
Bevaka tråden