Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

QuickTime Pro med Logic 8?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-10 20:50

Hmm, innan jag handlade Logic 8 läste jag att man fick med QuickTime Pro. Nu sitter jag här med Logic installerat, men inte har jag QTP inte. Måste man hämta det manuellt på något sätt? Eller var det bara snack, att man skulle få med QTP?

Jag har hört det där med, tror att man får ladda det från Apples hemsida.

  • Medlem
  • 2008-02-11 10:09

QuickTime Pro är inget program man ska behöva ladda ner.
För att få "Pro" behöver man bara registrera sitt "vanliga" quicktime för att få tillgång
till de extra funktionerna.

Kan det inte vara så att QuickTime automatiskt blivit registrerat i och med att ni installerade
Logic?

Om inte så måste man nog få ett serienummer av Apple. Kanske går det att få via hemsidan?

Eller har någon blandat ihop QuickTime Pro med SoundTrack Pro?
/P

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-11 10:27

När jag kollar i QuickTime Player, som jag trodde var lightversionen av QTP, får jag upp bifogade info (se dump) under registrering. Verkar betyda att QTP är installerat.

Anledningen till att jag undrade är att jag numera, med Leopard, inte kan spela upp .amr-filer direkt i Finder. Det kunde jag med Tiger. Jag använder min mobiltelefon som diktafon när jag får en musikidé, spelar in (som .amr) och bluetoothar till datorn. Men där går det alltså numera inte att spela upp filerna i Finder, jag måste öppna QuickTime Player (eller så går det säkert att montera dem i Logic, det har jag inte testat).

1
Bevaka tråden