Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Expresscard ljudkort?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-02-10 22:24

Jag satt och tittade på EMU 1616 till min nya laptop men sen insåg jag att min nya dator inte har PCMCIA utan expresscard och jag har ruggigt svårt att släppa idén med den typen av ljudkort.

Jag vet att det finns adapters men jag är inte sugen på att ha världens längsta kort som sticker ut från datorn.. Finns det exprescard ljudkort än? Nån som har tips eller någon annan bra lösning? ADAT ingång på kortet eller breakouten är ett måste!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-11 00:06

Finns väl inte så många vad jag vet. RME har ett kort som man kopplar till någon valfri av deras breakouts, tror apogee har nåt liknande för expresscard. Inga direkt billiga val förvisso.

Ett vettigt ljudkort för laptopbruk hade varit ett expresscard med en stereo ut och en stereo in på kortet för bruk på resande fot samt någon form av breakout med 8in/ut och lite annat lull-lull för hemmabruk. Får hoppas nån tillverkare tycker detsamma

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-02-11 07:02

Jo det hade ju varit sweet men man är ju inte VD och tjänar miljoners...
Har tittat runt lite och jag tror det får bli EMU 1616 med j*#la adapter.

Helt sjukt att det inte finns nogonting likt Echo Indingo foer Expresscard/34. Sansloest eftersom t.ex. Apple gick oever till '34 po deras MacBook Pros foer oever tvo or sedan. Vart er industrin!?

Riktigt trist....ser ut som min port kommer ockuperas av ett USB kort tills vidare...

1
Bevaka tråden