Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Waldorf pulse programmering

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ni som äger en pulse, hur programmerar ni den? med mjukvarueditor eller för hand?
Tycker själv att den har ett jädrans bökigt upplägg skulle vilja ha nån softwareeditor som förenklar programmeringen. har ni några tips på riktigt smidiga program som fixar detta??

Just nu använder jag en Studio panel för Cubase som rydan här på 99 gjort.

Men jag väntar på att Steinberg ska fixa CC-buggen i VSTi'er så jag kan köra den här: http://www.rekonaudio.com/

Jag trycker på randomknappen tills det låter bra.

Jag har börjat knåpa på en template till min bcr2000 nu.
Målet är att få in allt på en preset, LFO och arpeggio kommer köras från monomachine så det slipper jag lägga in.
Masterinställningar som volym, pan och liknande som inte kommer skrufvas på så mycket skippar jag också.

Ursprungligen av Regressionsanalys:

Jag har börjat knåpa på en template till min bcr2000 nu.
Målet är att få in allt på en preset, LFO och arpeggio kommer köras från monomachine så det slipper jag lägga in.
Masterinställningar som volym, pan och liknande som inte kommer skrufvas på så mycket skippar jag också.

tror jag har en template till bcr2000 liggandes på datorn, har dock inte testat den. Hittade den på DC++ för ett år sedan, pulse.mix + pulse.xml är det till bcr2000 månne?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 17:17

Tja, jag använder tidigare nämnda Studio panel i cubase... =D

  • Medlem
  • 2008-02-12 18:23

Jag kör den hårda vägen och skruvar den från panelen. Vill man göra lite krångligare saker, som att ändra i modulationsmatrisen blir det lite knepigt, fast annars tycker jag det är skapligt intuituvrt. Jag föredrar ändå att hugga tag i en ratt för att skruva cutoffen framför att peka-och-klicka.

Randomfunktionen och manuell panelsurfning kör jag på.

  • Medlem
  • 2008-02-12 20:42

Randomfunktionen och sen lite finlir med rattarna. Använder även sounddiver vilket fungerar ypperligt.

1
Bevaka tråden