Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag in 1080p video till min MBP?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-02-11 21:18

Hey på er.

Jag går rakt på utmaningen
vill koppla en PS3 » MBP » Apple Cinema för att just utnyttja skärmen vid spelande...

Frågan är om detta är möjligt via något slags video capture kort (helst via hdmi) eller om det bästa är att skaffa någon form av switch mellan PS3 och MBP till Cineman...frågan är bara vilken och var jag hittar den.

Hoppas ni har några kloka idéer om hur detta skulle kunna gå att lösa

Ursprungligen av Fv02:

Hey på er.

Jag går rakt på utmaningen
vill koppla en PS3 » MBP » Apple Cinema för att just utnyttja skärmen vid spelande...

Frågan är om detta är möjligt via något slags video capture kort (helst via hdmi) eller om det bästa är att skaffa någon form av switch mellan PS3 och MBP till Cineman...frågan är bara vilken och var jag hittar den.

Hoppas ni har några kloka idéer om hur detta skulle kunna gå att lösa

Skaffa en KVM-switch (eller i ditt fall bara en V-switch). Finns många billiga varianter att köpa.

Helt klart en switch före att trycka all den datan genom datorn. Då kan du dessutom använda PS3'an utan datorn. Sen vet jag inte hur Cinema-skärmen reagerar på andra upplösningar än vad den är gjord för, har du otur så går det inte så bra att bara koppla in och köra. (tips: köp en HDMI->DVI-adapter och pröva, funkar det inte kan du ju alltid lämna tillbaka den)

• Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-02-11 23:14

hansfilipelo, har du någon direkt rekommendation på switch som borde kunna fungerar i mitt sammanhang? Det som komplicerar är det faktum att kabeln i cinema är fast, annars hade det varit busenkelt att skaffa en hdmi » dvi kabel.

En annan sak jag tänkte på va hdcp stödet som inte cinema har, innebär detta att spel inte kommer kunna gå att se på skärmen eller handlar det bara om bluray filmer? (filmerna kan jag tåla att jag inte kan se

Ursprungligen av Fv02:

Det som komplicerar är det faktum att kabeln i cinema är fast, annars hade det varit busenkelt att skaffa en hdmi » dvi kabel.

Näe, det blir inte krångligare. DVI-kabel mellan macbooken och switchen och HDMI->DVI-kabel mellan PS3'an och switchen.

En sån här borde funka, förutsatt att det inte buggar med HDCP.

• Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-02-12 21:40

HDCP oroar mig, någon som vet om det krävs en HDCP kompatibel skärm för att kunna visa spel? (bluray film är kört i alla fall)

Ursprungligen av Fv02:

HDCP oroar mig, någon som vet om det krävs en HDCP kompatibel skärm för att kunna visa spel? (bluray film är kört i alla fall)

Lite snabbt googlande visade att skärmen måste stödja HDCP för att kunna anslutas via HDMI.

1
Bevaka tråden