Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Error vid synkronisering?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-02-11 23:12

Är det någon som råkat ut för den nya buggen i iTunes med att när man ska synka iPoden med iTunesbibblan, så kommer det antingen upp en av dessa två skyltar (har råkat ut för båda, men vid olika tillfällen) som säger "ipod-enheten kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod ( 1418 ) " eller "ipod-enheten kunde inte synkroniseras. Skivan som behövs hittades inte".

Jag har installerat om programmet, jag har nedgraderat från 7.6 till tidigare versioner, jag har provat att återställa iPoden till fabriksinställningarna men det funkade inte ens (med eller utan skivan kvittade), men icke..

Inget verkar funka, så är det någon som kommit runt problemet på nåt sätt?

inget fel på mina usb-portar heller, har testat i alla. De upptäcker ipoden, bara det att det inte går att synka med itunes

ska man behöva leva såhär?

Jag har exakt samma problem med min Ipod 80g 5e generationen. Har ominstallerat Itunes, byggt upp biblotek pånytt, återställt Ipod 75 ggr, testat med en äldre version av itunes och sedan den senaste pånytt. Vid 7-8 g vid synkroniseringen får jag felet "ipod-enheten kunde inte synkroniseras. Skivan som behövs hittades inte".

Jag har tom testat med Winamp 5.52 som stöder Ipod och där dör synkroniseringen vid ugefär samma tillfälle. Börjar fundera på om det beror på windows XP, känner till att på visa externa hårdiskar kan man inte lagra större filer tillsammans med XP utan får meddelande om att disken är full även om den har större kapacitet. Nu sker samma sak eftersom Itunesbibloteket skrivs till en (eller två) filer på Ipod.

ruskigt irriterande, någon som har lösningen?

• Medlem
  • Jakobsberg
  • 2008-02-13 09:55

Ingen lösning, men en iakttagelse. Jag fick samma felmeddelelande, tog ur iPoden, återställde den, startade om datorn (XPsp2)och provade igen (i en annan usbport), och då gick det. Vet inte varför...

• Medlem
  • Mölndal
  • 2008-02-13 22:48

Jodå, men till saken hör det att det varken går att återställa ipoden till fabriksinställningar, eller att synkronisera den.. oavsett om jag startar om datorn eller vad jag gör, De båda felmeddelande kommer upp ändå.

En bekant till mig lånade den ett tag och kopplade den till sin Vistadator, dock utan att gå in på iTunes, utan bara för att ladda den, och sen fick jag tillbaka den, och då funkade den ett par dagar innan den lade av. På dessa dagarna hann jag ladda ner nya iTunes-versionen (7.6) och installerade att "XP-theme" så att XP ser ut som Vista (det sistnämnda borde inte påverka, men detta är det enda 'ovanliga' jag gjort med datorn) Och eftersom jag numera avinstallerat 7.6 versionen, kan man ju tycka att 7.5 (som funkade utmärkt innan) borde funka, men icke!
Jag har inte heller hittat någon mail/telefon till Apple Support i Sverige. Någon som vet det?

Tacksam i så fall.

1
Bevaka tråden