Jag lät programuppdateraren ta hand om allt, och jag har ett ickemodifierat system.
Den uppdaterade i godan ro och det skulle startas om. Då dök det upp en skylt om att "källfilen är skadad", och sen svamlade den några rader om att det inte gick att uppdatera.
Sen ville den inte komma längre än till det grå äpplet mot den vita skärmen. Den spann runt i lilla symbolen under men det kom inte längre.
Nu har jag lyckats köra en Arkivera och Installera på systemet så nu är jag tillbaka på 10.5.0 ... sicka framsteg
Den verkade ha svårt även för detta då den hävdade att jag hade en nyare version installerad, men det gick till slut i alla fall.
Nu är det dags att sova flera timmar för sent, 04,33 i skrivande stund.
Men vad fan hände???
Ge mig snabba tips på hur jag ska backa upp systemet och göra en clean install sen. För tja... Jag är en switcher som inte är lika glad som jag var för ett tag sedan. Jag har kört en maskinvarukoll med mvg så hårdvaran är inte något fel på. Det är en macbook från nov 07 med leopard förinstallerat.
Fanns för övrigt ingen support att tillgå på apples sida mot denna typ av haveri. Det fins för blinkande frågetecken och allt möjligt. Men inga gråa äpplen som inte kommer någon vart.