Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.5.2 tappar Mbox2 mini

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Har precis gått över till Mac från PC.
Har köpt en mbox 2 mini och har mac os 10.5.2 installerat på min macbookpro.(Kopplad på vänster USB port) De glömde berätta i butiken att pro tools le inte var kompatibelt med leopard ännu och att jag ej kan använda protools förrän updatering kommer.( jag kanske borde tagit reda på detta själv) Men det brinner inte i knutarna att använda protools just nu. Men ljudkortet vill jag använda såklart.

Men jag kunde i alla fall installera mbox2 mini och itunes spelade fin fint genom till mina monitorer. Men efter uppdatering av OSx til 10.5.2 så tappar den ljudet( funkar om man ställer om till interna högtalare och lampan fortsätter lysa på mboxen) Alltså inget indikerar att det skulle vara fel förutom att det blir tyst. Det fungerar igen om jag startar om Itunes (???)
Även andra spelare tex quicktime blir tysta.

Någon som varit med om något liknande? Och hur lång tid tog det innan digidesign uppdaterade till Tiger? Någon som vet?
/Jimmy

• Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-13 13:29

Digidesign kan vara riktigt sega på att uppdatera. Tyvärr.
Det är nog bara att vänta eller läsa om det finns en fix på deras forum.

Tippar på att du kommer ha problem ända tills det kommer en Leopard update till PT, men den ryktas ju komma när som helst.
Ska tydligen vara lika mycket apples fel som digidesign att det tar så lång tid, men det är väl lika bra att de gör det rätt från början även om det är jävligt jobbigt att behöva vänta...

Hrm nu verkar det fungera, OM jag inte använder min trådlösa apple mus...
Så fort denna är med i leken så börjar ljudkortet bråka, det är fortfarande ett missljud i från ljudkortet så fort jag startar något som vill ljuda, oavsett ifall jag har mute eller ej( på ljudkortet) vilket tyder på att det är något jordfel??? Likström? Hrm.... Dauta de e avancerade grajor de! :-D/ J

1
Bevaka tråden