Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nedgradera BL 4.6 > BL 3.9 [Mjukvara]

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu finns det ett sätt att nedgradera BL till 3.9 utan att öppna telefonen

Geohot's blog http://iphonejtag.blogspot.com/2008/02/update.html

Hackint0sh http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=29736&page=9

Vet inte vem som skulle vilja göra det nu när man kan låsa upp 4.6

Ursprungligen av Smoothie:

Vet inte vem som skulle vilja göra det nu när man kan låsa upp 4.6

Apple kommer nog säkert göra det svårare i framtiden att låsa upp BL 4.6, kanske därför man vill kunna nergradera till 3.9.

Ursprungligen av Patrik D:

Apple kommer nog säkert göra det svårare i framtiden att låsa upp BL 4.6, kanske därför man vill kunna nergradera till 3.9.

Apple kan inte göra någonting år bootloader, de måste helt enkelt göra en ny, eftersom den inte kan upgraderas via iTunes. Det var de som hände me 3.9. Det fanns en
bugg i den som gjorde att man kunde låsa upp 1.1.1 orna och tidigare, men nu har man lyckats hitta en slags bugg till :$.

Det är dessutom bara en tidsfråga innan 04.03 är upplåst på BL 4.6;)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 12:29
Ursprungligen av Patrik D:

Apple kommer nog säkert göra det svårare i framtiden att låsa upp BL 4.6, kanske därför man vill kunna nergradera till 3.9.

Det är för att köra det nya basebandet 4.03.13 och för att BL3.9 är mycket lättare att knäcka eftersom den har några buggar som gör att den inte kan validera kod. BL 4.6 är svårare att hacka. Det tog nästan 3 månader för att hacka BL 4.6 och ändå har man inte lyckats få den senaste versionen av basebandet att fungera på BL 4.6.

//Rob

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-13 12:03

Som jag har förstått det är väl nedgraderingen av BL 4.6 till för att kunna uppgradera till 1.1.3 och 04.03.13_G på BL 3.9?

Ursprungligen av tram:

Som jag har förstått det är väl nedgraderingen av BL 4.6 till för att kunna uppgradera till 1.1.3 och 04.03.13_G på BL 3.9?

Ja, så har jag förstått det. För att med BL 4.6 så nedgraderas baseband till 04.02.13_G om man kör ZiPhone.

Har någon läst vad han skrivit? Det är väldigt riskfyllt att nedgradera BL:en. Gör man fel har man en tegelsten. Anledningen till att geohotz vill nedgradera BL:en är inte för att komma åt senaste firmwaren på 4.6BL telefoner utan för att säkra framtiden (om jag förstått det rätt). Lyckas han skriva egen kod på 3.9BL:en blir det lättare att i framtiden låsa upp telefoner.

Frågan är om det verkligen ä värt att försöka nedgradera sin BL bara för att kunna köra de senaste firmwaresen. Insatsen ökar men det gör risken med.

Ursprungligen av mackeswissman:

Frågan är om det verkligen ä värt att försöka nedgradera sin BL bara för att kunna köra de senaste firmwaresen. Insatsen ökar men det gör risken med.

Det känns faktist underbart att ha en iPhone med BL 3.9

Ursprungligen av Patrik D:

Det känns faktist underbart att ha en iPhone med BL 3.9

I dagsläget är det ingen skillnad egentligen då båda går att låsa upp fullt ut (nåja, vi saknar senaste firmwaren but wth ).

Tyvärr är jag för nyfiken för att kunna låta bli att försöka nedgradera när det finns program för det

1
Bevaka tråden