Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte stänga av EDGE.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 11:50

Jag kan inte stänga av EDGE efter uppdateringen till 1.1.3.
Är det någon som har ett tips?
"services" fungerar inte mot EDGE.
Som det är nu tar jag bor "e" i "sevices.telenor.se"
Lite omständigt....

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-13 11:53
Ursprungligen av Auto:

Jag kan inte stänga av EDGE efter uppdateringen till 1.1.3.
Är det någon som har ett tips?
"services" fungerar inte mot EDGE.
Som det är nu tar jag bor "e" i "sevices.telenor.se"
Lite omständigt....

Det ska finnas en NetServices, den kanske funkar....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-13 19:18

Installera BossPrefs så kan du stänga av, Wireless, BT, Edge, Email samt lägga till egna

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 19:31

Provat det istället för Net services och det funkar. Tack.

Jag har problem, testat både net services och vanliga services. Inget av dom sparar min edge-avstäning så att säga. Det fanns ju edge fix till 1.1.1 vet jag men finns det till 1.1.3?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 13:02

på 1.1.3 ska man inte behöva köra fixen. Ska fungera automatiskt. Prova att starta om telefonen och sedan lägga in inställningarna igen.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 16:44
Ursprungligen av Parre:

på 1.1.3 ska man inte behöva köra fixen. Ska fungera automatiskt. Prova att starta om telefonen och sedan lägga in inställningarna igen.

Jo men det kan ju vara så att man vill vara på den säkra sidan att det verkligen ÄR avstängt och inte kostar pengar för man kommit åt någon knapp av misstag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 18:33
Ursprungligen av Auto:

Jo men det kan ju vara så att man vill vara på den säkra sidan att det verkligen ÄR avstängt och inte kostar pengar för man kommit åt någon knapp av misstag.

...Och då installerar man BossPrefs. Ett lätt sätt för att se om EDGE verkligen är avstängt borde vara att stänga av EDGE samt WiFi och kör ex. YouTube. Då ska man få ett error där

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 18:48
Ursprungligen av Parre:

...Och då installerar man BossPrefs. Ett lätt sätt för att se om EDGE verkligen är avstängt borde vara att stänga av EDGE samt WiFi och kör ex. YouTube. Då ska man få ett error där

Det var ju det jag menade. Man vill ha en knapp AV för att vara säker.................

Alltså jag har inte EDGE-funktion, kör vanligt kontaktkort från telenor. Men jag har för mig att jag läste att det tar lite extra batteri även fast man inte använder sig av EDGE? Är det fel och kan jag bara skita i om det är på eller ej?

1
Bevaka tråden