Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har kört fast med jailbreakning - hjärnsläpp - hjälp!!!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-13 22:25

Hade fått in en massa skräp och körde en totalåterställning till ver. 1.1.2

Nu får jag den inte Jailbreakad... kommer sjutton inte ihåg hur jag gjorde förra gången.. har försökt downgrada till ver. 1.1.1 men det går inte.. den säger ifrån i iTunes när jag försöker..

Vad gör jag? Har alltså 1.1.2 inne på iTouchen och vill jailbreaka den..

Hjälp skulle uppskattas...!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-14 11:59

Först måste du nergradera mjukvaran till 1.1.1. Sedan jailbreakar du 1.1.1. Om du vill ha en 1.1.2 eller 1.1.3 jailbreakad får du installera OktoPrep i Installer, sedan upgradera till 1.1.2 och ladda hem några filer. Det finns guider på YouTube. Vad händer när du Shift-klickar på Uppdatera och väljer iPod 1.1.1 mjukvaran?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-14 12:31

Har bestämt mig för att installera 1.1.3 via iTunes istället.. och sedan när det kommer ett pålitligt jailbreak så kör jag den då.. men trots att jag beställt och ser "updaten" på mitt konto i iTunes.. så är det fortfarande endast 1.1.3.. "utan update" i iTunes när jag kollar infon..

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-02-14 18:45

Varför installera till 1.1.3? 1.1.2 funkar väl lika bra...? Det finns ju redan pålitliga jailbreak ute nu! Bara att kolla på Youtube, annars kan jag sätta ihop en tutorial hur man jailbreakar som garanterat kommer att fungera!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-14 21:11

iJoakim:..

Du menar att jag ska jailbreaka med 1.1.1, sedan jailbreaka med 1.1.2?

Kan du sätta ihop en enkel guide hur jag jailbreakar den till 1.1.3?
Är det stabilt.. har hört många säga att den hänger sig, musiken funkar inte etc i 1.1.3.. rätt?

//najkks

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-02-14 22:59

Ja det stämmer nog, nej du nedgraderar till verison 1.1.1 för att det är den ända version som går att jailbreaka.
Efter du jailbreakat din iPod touch version 1.1.1, så uppgraderar du till 1.1.2 versionen igen. Men jag vet inte riktigt hur bra 1.1.3, men jag har hört lite missnöje iallafall.

1
Bevaka tråden