Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steg för steg -guide Jailbreakning 1.1.3?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-14 02:53

Efter åtskilliga hardresets, ominstallationer och försök.. är det dags att ge upp!

Har kollat video, efter video, efter video i alla möjliga taskiga upplösningar på youtube. Dock detta utan att ha fått till version 1.1.3.. och Nej jag vill ju inte uppgradera via iTunes.. hehe..

Jag sitter fortfarande med 1.1.1, även detta efter en "som verkade vara fullständig" installation i iBrickr genomförts.. ja det vete katten vad som egentligen kan behövas?

Skulle visst finnas en "software uppdate" sedan i installer.. Inte fanns det Inte!

Vore mycket tacksam för hjälp nu, innan iTouchen hamnar direkt på blocket *hah*

//najkks

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 08:32
Ursprungligen av najkks:

Efter åtskilliga hardresets, ominstallationer och försök.. är det dags att ge upp!

Har kollat video, efter video, efter video i alla möjliga taskiga upplösningar på youtube. Dock detta utan att ha fått till version 1.1.3.. och Nej jag vill ju inte uppgradera via iTunes.. hehe..

Jag sitter fortfarande med 1.1.1, även detta efter en "som verkade vara fullständig" installation i iBrickr genomförts.. ja det vete katten vad som egentligen kan behövas?

Skulle visst finnas en "software uppdate" sedan i installer.. Inte fanns det Inte!

Vore mycket tacksam för hjälp nu, innan iTouchen hamnar direkt på blocket *hah*

//najkks

Just nu (Central time US Torsdag 01.22AM) e hela jailbreak världen i fullständigt kaos!

Det har släppts en jailbreak till som nu oxo kallas för riktig jailbreak, Ziphone, som
vissa svär vid ska funka, medans resultaten e väldigt blandade!
Har själv testat alla olika jailbreak på olika OS (Leopard, Tiger och XP sp2) och måste säga att dom alla (om dom överhuvudtaget funkar) skapar en helt ny radda med problem! (Ingen musik, ingen kontakt med itunes, frysningar, slött OS etc)
Skulle nog vänta lite till, även om jag VILL HA NUUUU så är det fortfarande inte värt det!

Plus att Conceited softwares source är nere så du kan inte få Oktoprep eller official Dev team 1.1.3 upgrade! (just nu iallafall) och deras är den enda "jailbreak" som var nåt att ha!

RÄTTELSE:Oktoprep går att få om du installerar http://hackthatphone.com/1.xml
i sources!

TJOFLING!!:D

• Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-14 09:10

Nu är jag än mer konfunderad...

Vad bör jag göra?? Köra som vanligt på 1.1.2?

Isf.. hur i hela helsefyr får jag in den jailbreakade ver. av 1.1.2?

Har alltså 1.1.1 nu, har kört jailbreakme.com och vad gör jag sedan?
(vill ju ha Mail, Maps och Weather)

Mycket tacksam för svar!!

1
Bevaka tråden