Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Universal Dock och Classic

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag inhandlade en Apple Universal Dock för min iPod Classic (6G) och upptäkte följande: podden laddas inte genom docken när docken är kopplad till en 3rd party laddare (Teknikmagasinet: Reseladdare). Podden laddas om jag pluggar in den direkt i reseladdaren, utan docken i mellan. Docken tillsammans med podden fungerar som de ska tillsammans med min MacBook.

Har någon annan samma problem? Jag vill gärna (då och då) kunna ha podden i docken kopplad till stereon och samtidigt ladda batteriet (utan att använda datorn). Jag kan i och för sig hoppa över docken men den är för snygg för att inte använda ;). Är det ett Dock-Classic-problem eller ett Reseladdare-Dock-problem? Det lutar åt det senare, verkar det som. Har någon erfarenhet av t ex Apples egen USB power adapter tillsammans med Universal Dock?

Mvh,
Mats

Svarar själv: Appels egen USB Power Adapter fungerar som laddare via docken.

Hej Mattitjah!

i skrivandets stund så jobbar jag på teknikmagasinet.
Jag kan konstatera att våran laddare inte laddar Classic 80gb när den är inkopplad till "Universal Dock", så det är nog varken fel på laddaren eller på dockan.
Jag har faktiskt inte en anning om vad det kan bero på men jag ska kolla runt lite...

/Nicholas

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-17 23:19

Jo, det är visst laddaren det är fel på, eftersom den inte fungerar som Apples laddare och (antar jag) marknadsförs som en iPod-laddare. Det vanligaste felet med 3:e-parts USB laddare för iPod är att de bara ger +5V på USB-spänningen, men lämnar datasignalerna på USB-stiften helt oanslutna.

Hej.

Tack för förklaring. Jag köpte Apples egen USB-laddare och allt fungerar perfekt.

1
Bevaka tråden