Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iphone ur liv

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej nu börjar jag bli lite orolig och behöver hjälp. har äntligen lyckats nergradera från 1.1.3 till 1.1.1.
jag instalerar anySIM 1.1 och kör det. startar om mobilen och trycker i mitt tele2 , men det står bara incorrect sim ? jag har ominstalerat till 1.1.1 nu kanske 10 ggr för att det inte fungerar. jag vill alltså upp till en helt fungerande 1.1.2 , när jag köpte telefonen av en kille var den upplåst och hade firmware 1.1.1 , då uppdaterade jag till 1.1.2 och det gick bra. men måste alltså ha alla inställningar + upplåst 1.1.1 , hur gör jag ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-14 11:54

Ska man inte ha rätt SIM i när man installerar AnySIM?

Edit: Och ingen pinkod på SIMmet!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 12:17

varför kör du inte bara upp till 1.1.3 och sen kör ziphone? 2.0 ska ju funka på både 4.6 och 3.9 om jag minns rätt

är du säker på det ? vill liksom ner till 1.1.2 igen för fanns program som inte fungera i 1.1.3 men visst om du tycker det så .. gjrode ju update till 1.1.3 genom installer förra gången . mne fungerar den metoden nu då ? ziphone ?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 13:40
Ursprungligen av doggenikke:

är du säker på det ? vill liksom ner till 1.1.2 igen för fanns program som inte fungera i 1.1.3 men visst om du tycker det så .. gjrode ju update till 1.1.3 genom installer förra gången . mne fungerar den metoden nu då ? ziphone ?

Att installera 1.1.3 genom installern är inte att rekommendera. Det är ingen riktig uppdatering. Man kör den gamla kerneln t ex. Det bästa man kan göra är att köra ziphone 2.0.

//Rob

det är klart nu . har jailbreakad 1.1.3 genom ziphone . glömde unlock dock . så jag kör anySIM 1.3 nu !

1
Bevaka tråden