Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installer har inte alla indianer i kanoten!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja då min 1.1.2OTB ballade ur när jag skulle uppdatera lite saker i installer så körde jag ZIPhone, telefonen funkade finfint upplåst å allt.

Installer låg kvar efter jag hade kört ZIPhone, eller installerar ZIPhone Installer?

Jag har ingen aning, men det betyder inte att Installer fungerar, den fastnar på refreshing sources hela tiden. Jag provade att ta Reinstall på Installer, i Installer. Men det blir inte bättre.

Jag inbillar mig att man borde ta bort Installer helt å hållet för att sedan lägga in det igen, men jag vet inte hur jag ska göra, så snälla någon, vad gör man???

Edit: Jag har dock inga problem att installera saker verkar det som, installerade precis Domino utan problem.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 20:28

ziphone installerar installer. kör du via edge eller wifi? Första gången jag körde installer efter ziphone och refreshade tog det strax över 5 minuter. Var jäkligt segt tyckte jag men till sist blev det klart.

Det är som sagt bara när man skall uppdatera sources eller köra update som det krånglat hittills. Om man skulle vilja ta bort installer med SSH hur gör man då, samt hur gör man för att få in en ny installer, vart hittar man en?

Edit: Jag satte auto-lock på never, sen körde jag installer igen, nu fungerar allt som det skall. Kör via WiFi

1
Bevaka tråden