Satt med min iMac och skulle just via bootcamp fixa en windowspartition när badbollen kom upp och så småningom fick jag meddelandet om att stänga av med strömbrytaren. *burr* Mitt i allt liksom..
Kollade med skivverktyg, och ja..något var fel. Har inte OS X skivan där jag är så jag körde boot med TechTools senaste som fan fel i diskstrukturen men kunde reparera detta. Dock skulle reparerad strukture bli runt 20 gb mindre än originalet, men filer och mappar skulle vara samma till antalet. Gjorde i alla fall reparationen.
Jämför nu min dators innehåll mot TimeMachine som backupade tidigare idag - och ja, det diffar ca 20 gb. Frågan är - vad är det som gjort att det plötsligt är mer space över??
Känns ju jäkligt oroväckande.
Tänkte jag skulle återställa datorn till hur den var tidigare idag, men läste att jag måste ha OS X skivan tillhands, något jag inte har just nu. Den måste jag alltså ha?
Ska tillägga att det inte verkar ha skapats någon windowspartition. Gick in i bootcamp igen och den verkade inte känna av att det fanns någon i alla fall.
Känner mig allmänt oroad... Hur ska jag göra?
Fredrik