Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tiltfunktion ur funktion?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 23:11

Argh, något är galet med min iPhone

Själva tiltfuntionen, tex när jag tittar på bilder, surfar eller vill köra cover flow i iPoden slutade helt plötsligt fungera.

Sensorerna fungerar, spel som tex iPhysics och Labyrinth fungerar. Men, inte i Safari, bildvisningen och inte heller i iPod-läge.

Någon som varit med om samma sak? Lösning?

/Gonz

Senast redigerat 2008-02-15 13:28
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-14 23:43

Inte varit med om.
Testat reboota? Håll in power till slidern kommer fram, slidea och slå sen igång den igen.
Annars kanske det kan lösa sig med en reflash av telefonen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 23:47

Har rebootat, varit ner på 1.0.2 och upp till 1.1.3 igen. Baseband nergraderat och uppgraderat igen.

Verkar inte funka Otroooligt tråkigt, och väldigt konstigt eftersom sensorerna fungerar i andra appar

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-14 23:56

Låter onekligen skumt. Kanske nån annan har hört nåt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 00:01

Hoppas det, jag har ärligt svårt att sova om nätterna om min elektronik inte fungerar som den ska

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 13:28

LÖST!

Hittade ingen som hade detta problem, förutom jag. Så jag började googla och läsa om elektriska sensorer. Det visar sig att vissa inte klarar kyla så bra (made in california). Mina sensorer hade troligen hängt sig i ett läge.

Läste att vissa motion sensors nollställde sig själva om utslaget blev för högt.

Så, för att få dom att nollställa sig så tog jag ett stadigt grepp om iPhonen med höger hand, slog baksidan av den mot den vänstra handflatan. Och, tro det eller ej, sensorerna funkar prima

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 16:57
Ursprungligen av gonzon:

LÖST!

Hittade ingen som hade detta problem, förutom jag. Så jag började googla och läsa om elektriska sensorer. Det visar sig att vissa inte klarar kyla så bra (made in california). Mina sensorer hade troligen hängt sig i ett läge.

Läste att vissa motion sensors nollställde sig själva om utslaget blev för högt.

Så, för att få dom att nollställa sig så tog jag ett stadigt grepp om iPhonen med höger hand, slog baksidan av den mot den vänstra handflatan. Och, tro det eller ej, sensorerna funkar prima

Tänkte föreslå att du skakar din iPhone kraftigt och på sätt nollställa sensorerna. Men du har redan kommit hur man får det att fungera igen.

//Rob

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-15 22:54

Jisses.. Börjar ju låta som att jag har nån luftbubbla i skiten.

1
Bevaka tråden