Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Summerboard 3.1-1 och iphone 1.1.3

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 12:17

hej jag hittar in SMBprefs så jag kan byta themes mm.
Dessutom så kan jag inte avinstallera och installera om Summerboard av någon anledning.
Får Script error.

har provat att söka lite på forumet odch googlat lite utan att lyckat hitta något som fungerar.
Tacksam för hjälp.

hej , när jag laddar ner ett nytt tema , så hittar inte summerboard det ? det finns inte med i listan ? vad gör jag för fel ?

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-17 14:46
Ursprungligen av doggenikke:

hej , när jag laddar ner ett nytt tema , så hittar inte summerboard det ? det finns inte med i listan ? vad gör jag för fel ?

Dina teman lägger sig i var/root/library, bara SSH:a dig in och flytta dom till SummerBoard mappen i var/mobile/library

Ursprungligen av Plizzo:

Dina teman lägger sig i var/root/library, bara SSH:a dig in och flytta dom till SummerBoard mappen i var/mobile/library

men asså , jag får ingen ikon för SSH så jag kan inte komma in dit ? eller gör man det genom datan =

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-17 18:03

Inte speciellt schysst att hoppa in på ens inlägg såhär.

Ja det gör du genom datan..
har dock inte trådlöst nätverk själv så jag kan inte ta del av alla dessa SSH funktioner. Får försöka fixa det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-18 22:21

Som sagt jag hittar inte SMBprefs ikonen någonstanns kan man ladda upp den till telefonen i efter hand?

Använde ziPhone att hacka min telefon. Mistänker att SMB låg på 1.1.2 versionen och sen när jag uppgraderade så låg den kvar. För nu kan jag inte ens avinstallera den.

Finns det något sätt att lägga till SMBprefs ikonen eller avinstallera SMB manuellt så att man kan installera den från installern igen?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-18 22:39
Ursprungligen av Parre:

Som sagt jag hittar inte SMBprefs ikonen någonstanns kan man ladda upp den till telefonen i efter hand?

Använde ziPhone att hacka min telefon. Mistänker att SMB låg på 1.1.2 versionen och sen när jag uppgraderade så låg den kvar. För nu kan jag inte ens avinstallera den.

Finns det något sätt att lägga till SMBprefs ikonen eller avinstallera SMB manuellt så att man kan installera den från installern igen?

Jag tror det är lättare att återställa den till 1.1.3 (istället för att uppgradera) och köra ZiPhone igen.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-18 23:51

Jag håller fullständigt med kenjon. Det tar bara 5 min typ att slutföra restore och upplåsning..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-19 18:53

done

1
Bevaka tråden