Pumpa över filmerna - slå sedan av synkningen. - stek filmerna i iTunes/Macen.
Men...nästa gång du vill pumpa över filmer så...tja, det blir kruxigt.
Vill man ha löpande kontroll över sin ATV och vad den ska ha/göra så är iTunes nyckeln. Själv har jag en gammal TiBook som iTunesmaskin. Själva iTunes-biblioteket har jag på en LaCie NAS (EDmini). Jag har alltså 500GB tillgängligt om jag vill....förutom att jag också backar upp grejer till NAS'en.
Att ha filmer på ATV'ns HDD går bort för mig. Även om man har en ATV på 160GB så är den snart full och då står man där igen (alla Pippi, Bamse, Fem myror..., Alfons, etc fyller snabbt en ATV-disk). Jag köpte ATV'n med 40GB och disken är för mig en disk med ATV'ns OS och en scratch/buffert-disk när man hyr filmer.
En Nas går bra, men om dom billiga (min LaCie t.ex.) fixar att lira HD vete fan...tveksam. Om det visar sig att det inte går den dagen jag börjar lägga på mig HD-filmer så kopplar jag en FW-disk på ett par-tre terrabyte till min gamla TiBook (som alltså bara har en enda uppgift; att köra iTunes - den är kopplad till stereon också och lirar all musik - att lira musik via ATV'n går bort för mig...att sätta på en fet LCD-teve varje gång man ska lyssna på musik är segt, dekadent och planetuppvärmande).
Hallelujah.