Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1984

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

1984 i all ära men jag tycker att "Apple Office - Lemmings" slår den med hästlängder... visst 1984 är historisk men testa denna som är på 6 MB - OM någon har större fil så vill jag gärna ha den:

Apple Office & Lemmings

Olle

Citat:

Skrevs ursprungligen av PJW
Var hittar jag en av de små då?

http://www.uriah.com/apple-qt/1984.html

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-15 17:07

Jag har en CD som heter:
The 1997 Apple MacAdvocate CD-ROM med diverse smått och gott bl a många av Apples reklamfilmer. Men 1984 är bara på 13,1 mb. Körde den i dubbel storlek på TiBooken - förvånande bra kvalitét tyckte jag då.

• Oregistrerad
  • 2003-06-15 21:20

För några år sedan på Apples gamla developer cd's fanns det ibland roliga musikvideos, bla
I wanna Mac
Were a clone now

Och en massa andra roliga slagdängor

Ngn som har dom????

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-16 03:55

Lemmings äger!
Synd att inte corporate-människorna den vände sig till tyckte det. Den floppade ju ganska rejält!

Ska kolla det där med 1984 imorgon, ingen verkar ju ha kunnat spela den filen...

Citat:

Skrevs ursprungligen av arru
Sådärja! Mina damer, och huvudsakligen, herrar, låt mig presentera

1984

Quicktime på mastiga 35 Mb. Jag ansvarar inte för den troligen låga kapaciteten på servern ifråga. Håll till godo!

Folk har haft strul med att få den att funka. Är filen "låst", eller kan du spara om den till ett modernare format? Kan det vara så att den gamla filen är känsligare för fel?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-16 23:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Folk har haft strul med att få den att funka. Är filen "låst", eller kan du spara om den till ett modernare format? Kan det vara så att den gamla filen är känsligare för fel?

Okej homies här är lite fakta:
Filmen är en Quicktime-film, 320 x 240 pixlar Cinepak, ljudet okomprimerad 16 bit mono 44,1 kHz. Originalfilen spelar på min iBook med Jaguar och Quicktime 6.3 utan problem.

Så felet ligger uppenbarligen i webb-filen. Och jag är inte förvånad, Tripod ger vad man betalar (=ingenting) Ska ladda upp den igen nu, och se till att det funkar dammit!

• Oregistrerad
  • 2003-06-17 08:09

Prova att packa filmen med stuffit.

Citat:

Okej homies här är lite fakta:
Filmen är en Quicktime-film, 320 x 240 pixlar Cinepak, ljudet okomprimerad 16 bit mono 44,1 kHz. Originalfilen spelar på min iBook med Jaguar och Quicktime 6.3 utan problem.

Så felet ligger uppenbarligen i webb-filen. Och jag är inte förvånad, Tripod ger vad man betalar (=ingenting) Ska ladda upp den igen nu, och se till att det funkar dammit!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-17 10:39

Tydligen var problemet att filmen inte var "tillplattad", dvs. var beroende av resurs-sidan.

Nu kan iaf. jag ladda och se filmen:

1984

Jag kan se den också!

• Medlem
  • 2003-06-17 11:54
Citat:

Tydligen var problemet att filmen inte var "tillplattad", dvs. var beroende av resurs-sidan.

Nu kan iaf. jag ladda och se filmen:

1984

cool;) Då behöver inte jag lägga upp den...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-20 10:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
cool;) Då behöver inte jag lägga upp den...

Jo det behöver du, för nu är festen över! Tripod har stängt mitt konto, och valt att inte tala om varför eller hur jag kan få det öppnat igen

Bevaka tråden