Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

country codes i sms

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-17 11:08

hej,

jag har uppdaterat till 1.1.3. jag fick ett sms häromdagen och det kom från ett nummer som tydligen inte var inprogrammerat i telefonboken. när jag kollade noggrannare så var det faktiskt från en vän, som jag HAR inprogrammerat i telefonboken, MEN det stod "+4670xxxxxxx". jag kollade i telefonboken och den som skickade smset hade inte +46 före sitt mobil nr. att man inte har +46 före kontaktens mobil nr borde ju inte göra skillnad i att numret skrivs ut eller namnet.. eller??

förstår ni vad jag menar?
finns det nån bugpatch för att åtgärda detta? har hört något om CallerID, men det kanske är något helt annat?

tack på förhand!

Testa att lägga till http://installer.iClarified.com i sources och installera AppSupportPatch för 1.1.3 och kolla om det löser ditt problem.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-17 11:44
Ursprungligen av trendol:

hej,

jag har uppdaterat till 1.1.3. jag fick ett sms häromdagen och det kom från ett nummer som tydligen inte var inprogrammerat i telefonboken. när jag kollade noggrannare så var det faktiskt från en vän, som jag HAR inprogrammerat i telefonboken, MEN det stod "+4670xxxxxxx". jag kollade i telefonboken och den som skickade smset hade inte +46 före sitt mobil nr. att man inte har +46 före kontaktens mobil nr borde ju inte göra skillnad i att numret skrivs ut eller namnet.. eller??

förstår ni vad jag menar?
finns det nån bugpatch för att åtgärda detta? har hört något om CallerID, men det kanske är något helt annat?

tack på förhand!

Man bör ha +46 för alla nummer. Ger färre problem samt du kan använda numret när du är utomlands.

//Rob

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-17 11:47

appsupport hjälpte inte.
+46 bör man säkert ha på alla. men jag vill inte gå in i samtliga 300 i telefonboken och ändra dem.

Ursprungligen av trendol:

appsupport hjälpte inte.
+46 bör man säkert ha på alla. men jag vill inte gå in i samtliga 300 i telefonboken och ändra dem.

Jag har ett AppleScript som löser detta automatiskt ifall intresse finns.

Ursprungligen av hummel:

Jag har ett AppleScript som löser detta automatiskt ifall intresse finns.

Ja tack! Kan du inte lägga upp det på megaupload, rapidshare eller någon liknande tjänst och slänga in länken här?

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-17 13:01

är det inte bara att lägga in svenska nummer från installer? Har iofs buggat för vissa. Finns en tråd på hackint0sh som förklarar hur du ändrar detta manuellt. Sitter på telefonen nu så jag har inte länken tyvärr.
Manuella sättet funkade för mig med svenska nummer utan +46

1
Bevaka tråden