Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En till rooke ber om cross platform intro

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-02-27 18:11

jag köpte senaste macworld för att få den fina beskrivningen på hur pc och mac kan samspråka, men hittade inget om hur man delar skrivare o dyl. Detta leder till några frågor:
1. Är det möjligt för en WinXP att skriva ut via min 10.2?
2. Kan pc:n scanna med en scanner kopplad till macen?
3. Kan pc:n dela internetuppkopplingen iMacen har? Till saken hör att internet kommer via airport, ethernetporten är alltså ledig.
4. Och jag tyckte att jag såg i tråden Absolut Rookie... att man inte kan dela program utan PCMaclan?! Kan man dela program mellan en pc och en mac?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Baron:
jag köpte senaste macworld för att få den fina beskrivningen på hur pc och mac kan samspråka, men hittade inget om hur man delar skrivare o dyl. Detta leder till några frågor:
3. Kan pc:n dela internetuppkopplingen iMacen har? Till saken hör att internet kommer via airport, ethernetporten är alltså ledig.
4. Och jag tyckte att jag såg i tråden Absolut Rookie... att man inte kan dela program utan PCMaclan?! Kan man dela program mellan en pc och en mac?

Dela program? De är ju byggda på två helt olika sätt. Så det tanken tror jag inte vi kommer med långt med. Den släpper vi fort

PC:en ska kunna använda Macens internetuppkoppling. Systeminställningar->Fildelning->Internet. Där finns ett alternativ som gör att du ska kunna dela ut internet via Ethernet om jag förstått det hela rätt.

De andra två punkterna låter jag vara osagda, eftersom jag itne har en aning. Det som rör Windows är inte mitt område egentligen

• Medlem
  • 2003-02-27 19:54

Henry4dAce antydde i den här tråden att det var möligt. Jag tycket det lät himla skumt, men jag har ett öppet sinne

och vill inte tro att jag redan kan allt. som om jag nånsin ens skulle komma i närheten...

Hey Baron, jag avsåg program i meningen ex.vis att dela en registerdatabas, typ FileMaker Pro. Givet måste PC:n i det nätverket fortfarande ha sin PC-version av det programmet och Mac:en sin Mac-version.

BTW, artikeln i MacWorld om Mac-PC-nätverk, lät intressant. Svenska MacWorld, eller..? Vilket nummer..? Tacksam att få veta.

• Medlem
  • 2003-02-28 07:50

yessir. Senast i går stod den på hyllan i min konsumbutik. Men snart kommer nog marsnumret. på framsidan står det XXL med stoooora bokstäver plus en bild på en pb 17"

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-02-28 08:13
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Baron:

Dela internet me PC är lätt.. i med en ethernet sladd i iMacen sen i PCn...(vette fan om den behöver va korsad)
sen går du in i systeminstälningar på macen sen fildenlning och trycker på internet, sen starta internet delning
sen är saken biff och du har internet på din PC

1
Bevaka tråden