Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad behöver jag för att göra musik på laptoppen?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftersom jag jobbar natt så har jag ibland en jävla massa dötid och har börjat att fundera på om man inte skulle ta med sej macbooken och försöka att skriva lite på jobbet!!Problemet är att jag inte riktigt vet vad jag behöver.Hemma sitter jag med en virus Ti,cubase,pc,men det säger sej själv att jag inte kan konka med mej allt det till jobbet.Har ni några förslag på vad jag ska skaffa mej?behöver jag ett midikeyboard eller kan man fixa det hyffsat endå?Är det Logic som gäller,vad använder ni för att göra trummor med,eller kör ni bara med färdiga loopar?
Taksam för alla tipps
Niclas

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-18 15:40

www.propellerheads.se & ta hem en demo på Reason serru!

Verkar svårt som fan!(är inte så hemma på dom tekniska bitarna)menar du att Reasson är bättre än Logic??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-18 18:33

Satsa på Ableton Live! Enkelt, kraftfullt och lekfullt! Skaparglädje direkt!

Det är väl smartast att använda Cubase om du redan har det på hemmadatorn? (Vet inte riktigt hur det ser ut med licenser, men de flesta musikprogram tillåter att man installerar dem på 2 datorer.) Det och ett gäng gratispluggar borde täcka det mesta.

Annars så finns det ju Ableton Live, Digital Performer, Logic, Reason, Renoise, Tracktion, osv, osv. Gör en sökning här så borde du hitta rätt mycket åsikter om de här programmen jämfört med varandra.

Vill du ha ett mer detaljerat svar än så får du nog skriva lite om vad du vill kunna göra på datorn, göra musik går att göra på väldigt många olika sätt.

1
Bevaka tråden