Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lång tid kan Official 1.1.3 JB (via installer) ta?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-18 23:03

Tja, rubriken är väl ganska självförklarande. Min iPhone frös idag, och efter reboot ville den restora, så jag körde igång den härliga ner till 1.1.1 -> 1.1.2 -> 1.1.3 -proceduren, men till skillnad från förra gången jag uppgraderade till 1.1.3 så körde jag nu installer-varianten (från iClarifieds source) istället för Mac-versionen. Nu har telefonen stått på samma ställe i installer-installationsrutan i nästan en timma. Enligt guiden på iClarified tog det 20 minuter för dem.

Någon som har erfarenheter av just det här?

/Herman

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-18 23:08

Hände samma sak för mig, så jag lät den ligga hela natten sen på morgonen var det färdigt.
Jag hade dock ett 300kbit/s och eftersom den ska ladda ner hela 1.1.3 filen på ca 100mb så tar det ju sin tid.

Sen fungerade det ju inte heller då installern försvann så jag körde med ziphone, vilket var mycket snabbare å smidigare...

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-18 23:13

Tack för svaret! Nu, påpassligt nog, har telefonfan startat om sig, och det mesta verkar funkar bra!

/Herman

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-19 00:29
Ursprungligen av ptba:

Tack för svaret! Nu, påpassligt nog, har telefonfan startat om sig, och det mesta verkar funkar bra!

/Herman

Du gjorde inte den officiella versionen. Den jailbreaken som du gjorde är gammal och inte att rekommendera. ZiPhone är den snabbaste och enklaste metoden att jailbreaka en iPhone. Det tar 5 min att jailbreaka, aktivera och låsa upp.

//Rob

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-19 01:22
Ursprungligen av Robo-X:

Du gjorde inte den officiella versionen. Den jailbreaken som du gjorde är gammal och inte att rekommendera. ZiPhone är den snabbaste och enklaste metoden att jailbreaka en iPhone. Det tar 5 min att jailbreaka, aktivera och låsa upp.

//Rob

Ehm, det är väl snarare så att det är ZiPhone som inte är officiell? Jag gjorde medvetet valet att gå via installer istället föt att köra ZiPhone. Dessutom skulle jag inte kalla dev teams officiella variant för gammal, snarare beprövad, och därför valde jag den.

Hur som helst funkar telefonen nu. Har lite problem med att SwePhones ordlistor krashar installer vid installationen, men det ska jag kolla på imorrn.

/Herman

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-19 01:41
Ursprungligen av ptba:

Ehm, det är väl snarare så att det är ZiPhone som inte är officiell? Jag gjorde medvetet valet att gå via installer istället föt att köra ZiPhone. Dessutom skulle jag inte kalla dev teams officiella variant för gammal, snarare beprövad, och därför valde jag den.

Hur som helst funkar telefonen nu. Har lite problem med att SwePhones ordlistor krashar installer vid installationen, men det ska jag kolla på imorrn.

/Herman

Bara för att den kommer genom installern betyder det inte att den är officiell. Med softupgraden så kör du fortfarande den gamla 1.1.2 kerneln med några "nya" funktioner ihop patchade. ZiPhone har en äkta jailbreak där den öppnar en 1.1.3 uppgraderad iPhone utan att patcha kerneln eller plocka saker från 1.1.2 uppdaten. Det enda som den fortfarande använder från 1.1.2 firmwaren är basebandet men endast på 4.6bl. Du kan läsa mer på den här bloggen.

Jag tror att installera 1.1.3 med iTunes är bättre än att ta någons 1.1.3 frankenstein installation men om du är nöjd så är väl allt ok.

//Rob

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-19 00:20

Gött å höra...

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-19 11:45

Jodå, jag har koll på vad ZiPhone gör Det jag menar med officiell är att det är Dev Teams Officiella release. ZiPhone är ju framtagen lite annorlund, och jag har läst om både folk som pajjat telefonen totalt och andra som fått den att funka klockrent. Det finns många fördelar med att köra ZiPhone, men i mitt fall valde jag "det gamla sättet" för att jag har en BL3.9-telefon och metoden är som sagt beprövad. Dummar sig telefonen igen ska jag återigen överväga ZiPhone.

/Herman

Ända sättet att pajja telefonen totalt genom ziphone är om man gör en BL downgrade. Annars går det mesta att reda ut med lite kunskap, frenetiskt googlande och massor utav tid

Hade softupdaten innan (gjorde iofs den manuellt) och fick problem med att telefonen frös och fick "connect to iTunes" symbolen i tid och otid. Har inte haft det problemet sedan jag använde mig utav ziphone.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-19 15:33

Alltså, jag älskar ju att leva lite på gränsen, så jag ska nog ta o köra ZiPhone ändå Om inte annat för att lära sig hur det funkar.

Det är en sak jag inte är med på än dock. Jag har ju 1.1.1 OOB, låter detta förfarande bra, jag har nu 1.1.3 (upplåst enligt mitt första inlägg i tråden):

1. Dra in iPhonen i restoreläge, restora till 1.1.3 helt vanligt via iTunes
2. Följa ZiPhone-guiden på iClarified för att aktivera, jailbreaka och låsa upp

Vad tror ni?

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-19 15:48
Ursprungligen av ptba:

1. Dra in iPhonen i restoreläge, restora till 1.1.3 helt vanligt via iTunes
2. Följa ZiPhone-guiden på iClarified för att aktivera, jailbreaka och låsa upp

Vad tror ni?

Låter som en bra plan.

//Rob