Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport, trådlöst modem och säkerhet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-02-19 12:01

Jag fick nyss ett trådlöst modem från Bredbandsbolaget och använder det för att surfa med just nu. Men jag har nästan noll koll på om jag surfar säkert och bakom lösenord.

Var kollar jag det och hur löser jag det så att det blir säkert? Har testat att söka både inom datorn och här på 99mac men hittar inget som hjälper mig och jag klarar inte av att förstå hur att göra när jag öppnar Internetanslutning via Airport loggan överst i fönstret.

  • Medlem
  • 2008-02-19 13:16

När jag fick mitt "trådlösa modem" av Bredbandsbolaget körde det med WEP-kryptering vilket inte är speciellt säkert (dock säkrare än att köra utan kryptering).

den här sidan finns det mer info om ditt din trådlösa gateway. Tror det ska hjälpa dig en bit på väg, och den förklarar dessutom hur du aktiverar WPA-PSK vilket är kryptering i en annan klass.

Jag tror dessutom du kan ringa supporten så kan dom aktivera WPA i ditt modem på distans...men då får du ju inte pilla

Surfar du via kabel nu?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-02-20 21:35

Tack för svaret!

Tyvärr fick jag inte någon hjälp av den eftersom jag inte fick url:en till modemet inte fungerade öht när jag testade det. Vågar knappt in och pilla öht i de inställningarna eftersom jag blivit feg o trött på att det inte fungerar när jag försökt ngt

Däremot vill jag minnas att jag fyllde i som i Steg 15 i pdf-filen hos BBB med WPA Personal som bilden visar. Hoppas det ger någon säkerhet...

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2008-02-21 13:14

Kundtjänsten kan fixa det åt dig.

1
Bevaka tråden