Jag har ett problem med att ID CS3 "låser" sig i dolt läge efter att man gjort följande:
• Dölj InDesign genom att klicka på skrivbordet samtidigt som man håller "alt" nedtryckt.
--- Första signalen på att nått är fel är att själva dokumentet ligger kvar synligt trots att jag försökt dölja, dock försvinner allt annat (verktyg) och ikonen i dockan visar att programmet är dolt (transp. tack vare TinkerTool)
• Jobba lite med Indesign igen genom att klicka på dokumentet, programmet är då fullt synligt igen med alla verktyg m.m.
• Öppna en ID-fil från skrivbordet (eller vart som helst) genom att dubbelklicka.
Då händer följande: Programmet går ner i fullständigt dolt läge och går inte att plocka fram igen. Klickar jag på ikonen i dockan så blir programmet inte aktivt utan det sist öppna programmet behålls som aktivt. Enda utvägen är att force-quitta och starta om.
Sjuuuukt irriterande. Bara jag som har detta problem? Det jobbigaste är att ibland så slipper jag buggen, detta då steg 1 här i min lista inte ger första varning till bugg utan fungerar som väntat.