Nu har jag pga feber gissar jag, lyckats skriva två lång ainlägg som jag stängt ner innan jag postat!
Är hemma sjuk men jobbar lite ändå, och leker lite med förstås!
Skrev en liten gitarrfigur för nya EP'n, Lite åt Rage/Muse/Refused hållet.
Använder ofta minimoogen som en del av basarret.
Har dock funderat länge på att endast ha En stackars analogsynth kvar hemma och då måste det bli polivoksen då den ju är omöjlig att emulera!
Har starka känslor för minimogen, en gammal variant, instabil men varm och krämig!
Men de där varma padsen och höga triangelljuden som låter så fantastiskt kan man ju dock komma tämligen nära i alla fall, med VST/VA, EQ och effekter! Så även den där klassiska synthbasen..
Den där extra värmen märks ju mest i luftiga lugna mixar.
MEN det där råare 3 osc basljudet med glide på har jag haft svårt att reproducera med Arturia eller andra VST eller VA's.
Nu lär jag väl ändå inte förmå mig till att sälja minimoogen men det vore kul att se hur nära man kan komma med icke analoga prylar!
Lade upp en liten wavefil med elak bas.
Inte detunad för värme,dist eller oscillator drift utan för fetspret så borde vara enklare att reproducera! Inget skruvande på några rattar i farten heller.
Ingen EQ o mastring så jag vet ej hur den låter hos er, saknar kanske lite diskant.
Vore kul om någon kunde försöka komma så nära som möjligt med en VST eller VA!
Utan effekter eller för mycket EQ!
Inga supersaws, vill ha det där spretiga
http://the-void.se/SYNTHLEK/
längst upp: "Evil mini"
Make my day!