Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En jätte snabb fråga 1.1.1 och ZiPhone

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! jag har en 1.1.1 OOB och låste upp den med Anysim 1.2.1u tror jag det var. Den senaste innan apple släppte 1.1.2.
Hursomhelst, jag läser i alla guider att det bara är att uppdatera med iTunes och sedan starta ZiPhone, men behöver jag inte virginiza eller ngt nu när jag har låst upp den? Eller är det bara att uppdatera via iTunes och sedan följa ZiPhone Guider?

Mvh Soheil

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-20 18:45

japp.

japp, uppdatera till 1.1.3 och kör sen ziphone.

En annan fråga:

Kan man återställa sedan i iTunes igen? Måste man köra om ZiPhone igen efter det?

Edit: japp det kunde man

Senast redigerat 2008-02-20 20:32

nyaste baseband?

tja, har inte hängt med i debbaten på sistonde, om man har en 1.1.1 upplåst med anysim, och sedan kör detta som ni parat om, ziphone, får man då nyaste basbandet så man kan köra locate med grejen i maps??

För övrigt, är zip me en bra och säker upplåsning, man tror inte den föstör nåt eller liknande??

Tacksam för svar!!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-20 22:06
Ursprungligen av MartBeat:

tja, har inte hängt med i debbaten på sistonde, om man har en 1.1.1 upplåst med anysim, och sedan kör detta som ni parat om, ziphone, får man då nyaste basbandet så man kan köra locate med grejen i maps??

För övrigt, är zip me en bra och säker upplåsning, man tror inte den föstör nåt eller liknande??

Tacksam för svar!!

Japp, du får nya baseband.
zip me??? Menar du ZiPhone så förstör den inget, som vi har märkt ännu i alla fall. Alla verkar väldigt nöjda.

tack

haha, japp menade ziphone, (hoppas det blev rätt denna gång) Gött verkar som om man får ta sig samman och uppdatera till 1.1.3 nu då.

Tack för svaret!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-21 12:21
Ursprungligen av MartBeat:

haha, japp menade ziphone, (hoppas det blev rätt denna gång) Gött verkar som om man får ta sig samman och uppdatera till 1.1.3 nu då.

Tack för svaret!

Se till att du har synkat dina kontakter med iTunes, och att du har musiken i datorn innan du börjar, eftersom telefonen blir "ren".

Tja! jag är i samma sits har en 1.1.1 som jag troligen låste upp me anysim och jailbreakade den. Jag e amatör behöver stegvis hjälp. jag vill uppgradera min Iphone till högsta möjliga nivå dvs (1.1.2 ,1.1.3, 1.1.4). Försökte låsa upp den med de instruktioner som fanns på 99.se fast där stog det att när man ska trycka på uppgrade så ska den vara 1.1.2 men min itunes säger att version 1.1.4 är tillgänglig ( har installerat oktprep) ska jag klicka på uppgrader ändå, och vilken metod är enklast och säkrast för en amatör.

Tacksam för hjälp

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-01 10:13
Ursprungligen av soran mixbah:

Tja! jag är i samma sits har en 1.1.1 som jag troligen låste upp me anysim och jailbreakade den. Jag e amatör behöver stegvis hjälp. jag vill uppgradera min Iphone till högsta möjliga nivå dvs (1.1.2 ,1.1.3, 1.1.4). Försökte låsa upp den med de instruktioner som fanns på 99.se fast där stog det att när man ska trycka på uppgrade så ska den vara 1.1.2 men min itunes säger att version 1.1.4 är tillgänglig ( har installerat oktprep) ska jag klicka på uppgrader ändå, och vilken metod är enklast och säkrast för en amatör.

Tacksam för hjälp

Eftersom 1.1.4 inte fanns när det skrevs, var det bara att uppdatera i iTunes.
Vill du nu uppdatera till något annat än 1.1.4, måste du ladda ner filerna manuellt (t ex från iphone.unlock.no). När du sedan har iTunes igång måste du hålla nere ALT (Shift på PC) när du klickar på Restore i iTunes. Då får du en fildialogruta där du ska välja vilken firmware-fil du vill använda.

Installera 1.1.3 och kör ZiPhone 2.4 är enklast. Steg för steg finns här på 99.se, se Uppgradera till 1.1.3, tror jag den heter....

1
Bevaka tråden