"We are requiring a Group It Manager to support our It requirements in terms of support, technical assistance, troubleshooting, networking, backups, email systems maintenance"
Nu blir jag inte riktigt klok på om du ska jobba som tekniker eller administratör men om det är det senare så bör du kanske ha följande i åtanke.
Det första man kanske ska fråga sig själv är om man är kvalificerad. Jag har liknande utbildning som dig och administrerar ett mindre företag med dedikerad linux: filserver, databaser, backup, nätverk, ups och snart ev vpn. Men även om detta inte är så mycket så lär man sig otroligt mycket, och nu i efterhand är det mycket man skulle gjort annorlunda även med den lilla erfarenheten man fått. Det är inte som att sätta upp en server hemma direkt. Tänk bara konsekvenser om backup inte fungerat korrekt. Administratören är ansvarig.
Jag sadlade om till maskiningenjör istället men administrerar fortfarande åt företaget
Ang lön så bör du kanske räkna med att ev extra försäkringar i form av t ex sjukvård. Vet inte hur det fungerar i sydafrika