Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

enkla (?) fragor ang. iphone

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-02-22 07:23

okay: efter manga vata drommar inkoptes iphonen (16gb) idag i usa. jag har last har pa forumet under en tid och trodde mig ha hyfsat koll pa hur man skulle lasa upp den osv.

sjalva upplasningen gick bra, men nar jag sedan forsokte installera programmet BSD subsystem, som rekomenderades, star det att "package download failed, can't find host". hm. jag har forsokt att refresha sources, men det gar inte heller.. nagot tips? behover iphonen vara inkopplad till datorn nar man gor detta?

sen lyckas jag inte heller lagga over musik. nar jag slappar over musik till iphone-logan, markeras den inte som den gor med min ipod.

sorry om dessa fragor blivit fragade tidigare, men jag har inte kunnat hitta nanting som fungerar.

tacksam for svar!

• Medlem
  • 2008-02-22 07:26

Sök på "package download failed".

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-22 19:28

iphonen funkar inte riktigt som en ipod. Du kan klicka i "manage music and videos manually on this iphone" och då kan du "drag and drop" musik på iphonen. Gör du inte det så får du skapa en spellista med låtarna du vill ha, sen bocka i den spel listan under "music" tabben på iphonen i itunes och sedan synca.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-22 20:50

Du har väl WiFi uppkopplat när du ska installera?

Upptäckte idag att en reboot kan hjälpa mot Packade download failed.

Jag har aldrig skapat en spellista när jag ska föra över musik. Jag lägger till min skiva via File/Add folder to library och sen väljer jag att synka. Funkar fint här. Jag blev mycket förvånad när jag skulle lära upp farsan på hans iPod Shuffle. Ingenting i iTunes såg ut som jag är van vid. Där var jag tvungen att lägga till allt nytt till spellistan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-22 23:21

Efter många våta drömmar skulle jag vara rätt nöjd med livet. Telefon kan man ha hemma så slipper man bli störd ute på stan.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-23 00:25

då är meningen med en mobiltelefon stor....

• Oregistrerad
  • 2008-02-23 07:37

tack alla for svar.. det mesta ar fixat nu

1
Bevaka tråden