Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fast lina med ownit

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-22 17:54

Jag har fast lina 100mb/100mb genom Ownit och har problem med lång slöare hastighet en dom utlovat. Jag kör trådlöst via AirPort Express och borde i alla fall kunna ha 53mb/53mb.

Jag sitter på en MacBook Pro 2.16 och har Leopard - tips på hur jag ska ställa in min AirPort Express och dator för att få bästa upp och nedladdning skulle göra livet roligare.

Jag har gjort ett speedtest och fått detta resultatet när jag kört via AirPort Express: http://www.speedtest.net/result/236823222.png

Vore otroligt tacksam på hur en bra inställning ska se ut för mig.

trevlig helg guys

Testa med tråd så ska det nog bli sprutt på det. Det är teoretiska värden som sällan är vad som går att uppnå under de mest optimala förhållanden.

/j

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-22 19:15

Du gör en del saker fel:

1. du använder trådlöst, 54M som det står på kartongen är en teoretisk hastighet som jonkanon sa, under _perfekta_ förhållanden kan man räkna med att få ut max 50% av den hastigheten..

2. du kör med ett test verktyg som är känt för att vara rent ut sagt kasst, dock finns det tyvärr inga bra verktyg för gemene man att använda i dagsläget då gammla tptest servrarna inte uppdateras längre och nya bredbandskollen.se är ett skämt..

Så kör med tp-kabel och testa dig fram lite, personligen hade jag kört med ttcp för test men det är inte direkt för "normala" användare.. ownit leverera faktiskt OK fart då jag testat, bara synd att deras lösningar hade kunnat göras bättre om de alls tänkt till lite.. men antar att de försöker komma så billigt undan som möjligt på notan för utrustning..

1
Bevaka tråden