Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard och musikproduktion

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-23 10:15

Nu när Leopard har funnits ett tag är jag beredd att överväga att skaffa det.

Innan jag gör det vill jag dock höra om erfarenheterna från er som håller på med musikproduktion och gör det i Leopard. Flyter allt problemfritt? Ballar en del pluggar ur? Vilka i så fall? osv osv osv...

Nå, är det dags att lämna tigern och satsa på en prickig katt?

Jag har inte haft några problem. Än ..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-23 12:04

Hä ä bare å åk'

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2008-02-23 12:07

Samma här! Kör Logic Express 8, Reason4 och Wave Editor.

Funkar fint här med (knock on wood)

Funkar utmärkt med Logic av alla de slag, Pro Tools är väl ända problemet just nu...

Funkar bra för mig också.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-24 19:29

SÅ!

Nu har jag Leopard. Finns det nån som vet hur man kan få bort det där fula fältet nere på docken så det ser renare ut? APE som jag hade på Tiger funkar ju inte här.

  • Medlem
  • 2008-02-24 19:45

TigerDock, kanske?
/avart (som gick tillbaka till tigern, musik funkade fint på Leo - men det mesta andra var totalt ofunk...)

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-24 21:20

Mja, jag vill inte ha Tigerns ungefär lika fula fält heller. Jag vill ha bort det helt. Gick med APE på Tiger men det programmet saknar uppdateringar för Leopard.

Vad är det du inte tycker funkar på Leopard? Har bara suttit ett pat timmar med det, men tycker det är grymt mycket bättre (än så länge i alla fall) och jag visste inte att jag tyckte det fanns några direkta brister i Tiger. Nu vet jag bättre.

T ex är ju överblicksfunktionen för filerna fantastiska. Att man inte behöver dra igång nåt program för att begrunda filerna. Hur har man kunnat klara sig utan det?

Det har varit en del program som inte funkar med Leopard, och använder man dem är det definitivt en nackdel.

Personligen tycker jag att Leopard är snäppet bättre än Tiger, men det är inte någon vansinnigt stor förändring. Spotlight funkar som det borde gjort från början, Time Machine har jag inte testat, och funktionaliteten i Spaces fanns redan som gratisprogram för den som ville använda det. Så jag tycker det är rätt lite som lockar (Quickview är dock en av dem - väldigt smart).

Det är fortfarande en del saker jag svär över, men 10.5.2 tog ju bort de värsta dumheterna (Stacks, menyraden, Spaces (via terminalfix)). Men det är fortfarande en hel del dumheter kvar: iCal, bortplockad blåtandskoppling av Adressboken, Finder-fönster glömmer bort inställningar, med mera.

Sammantaget tycker jag det finns rätt liten anledning att uppgradera om man inte har någon specifik anledning att göra det.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-25 11:31
Ursprungligen av false messiah:

Sammantaget tycker jag det finns rätt liten anledning att uppgradera om man inte har någon specifik anledning att göra det.

Ahhh, men bara att slippa all borstad metall är värt det.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-25 10:02

Jag har ju filosofin att jag ska hänga med. Samtidigt vill jag slippa de första barnsjukdomarna så jag brukar vänta någon månad.

Anledningen är inte för att jag tycker det är ballt utan för att jag inte vill hoppa över någon generation och sen sitta med grejer som är helt efter... typ. Så tänker jag.

1
Bevaka tråden