Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

varför inte tre!?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-02-23 19:39

varför gär det inte att ringa mer iphone när man har abonnemang från tre(3)??
har en iphone på ingång från usa, men har ett tre abonnemang.
tack för svar!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-23 19:42
Ursprungligen av padre:

varför gär det inte att ringa mer iphone när man har abonnemang från tre(3)??
har en iphone på ingång från usa, men har ett tre abonnemang.
tack för svar!

Tre har inget eget GSMnät, utan bara 3G, och det stöder inte iPhone.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-23 20:41

Borde man inte kolla upp detta innan man köper en iPhone? Det var det första jag kollade - "fungerar iPhone med mitt abonnemang"?

nu1mlock

Skaffa ett Telia abonemang, de har EDGE så du kan ringa med den (GSM) och använda datafunktionerna (edge).

Enligt en poll här på 99 använder 80% Telia, 20% skiter i det för de surfar inte ändå via Trådlöst Bredband.

Skiter du i Surfdelen kan du använda Tele2 eller TeleSnor och surfa hemma med WiFi (ditt eget trådlösa nätverk)

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-23 22:30
Ursprungligen av Goflorp:

Skiter du i Surfdelen kan du använda Tele2 eller TeleSnor och surfa hemma med WiFi (ditt eget trådlösa nätverk)

Jag använder "TeleSnor" och är oerhört nöjd med det. På de flesta 3G-telefoner jag har haft så har jag stängt av 3G, vilket ökar min batteritid. Då jag inte är intresserad (eller har varit, bör tilläggas) av att ladda bilder vid min surfning så har 2G-nätet räckt till gott och väl för både surfning och epost.

Nu när jag har beställt en iPhone så är det inte endast epost och "bildlös surfning" som är intressant, och eftersom även Telenor har fast pris för datatrafik så kan det bli mer intressant för både RSS, epost, surfning (med bilder), väder och allt annat gott som hör till en iPhone.

Eftersom iPhone inte har 3G så får vi se hur det kommer att kännas för mig. Jag kommer inte ladda ner speciellt många program eller så via 2G-nätet, då jag kan lösa detta på både jobbet och hemma.

För övrigt så är jag, som sagt, 100% nöjd med Telenor och dess support (ja, vissa i kundtjänst är tråkiga att tala med, även där).

nu1mlock

Men.. Telenor har inget EDGE-nät, du får lita till GPRS (GSM med datatillägg), det kommer gå mkt trögt plus att det vill till att ha en bra kostnadsplan ihop med Telenor - så det inte blir dyrt.

För 199:- i månaden på datadelen, 69:- i månaden på taldelen får jag
Fri datatrafik via EDGE, tal för 69öre/min + lite gratisnummer etc etc...

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-24 22:04
Ursprungligen av Goflorp:

Men.. Telenor har inget EDGE-nät, du får lita till GPRS (GSM med datatillägg), det kommer gå mkt trögt plus att det vill till att ha en bra kostnadsplan ihop med Telenor - så det inte blir dyrt.

För 199:- i månaden på datadelen, 69:- i månaden på taldelen får jag
Fri datatrafik via EDGE, tal för 69öre/min + lite gratisnummer etc etc...

Som tidigare skrivet så är det inga som helst problem att surfa bildlöst med GPRS. Vill man däremot ladda bilder (vilket man vill) så kommer det inte bli riktigt lika roligt.

Prislistan är dock inga problem. Jag betalar 199kr för datadelen utöver mitt abonnemang på ca 570kr/mån. Jag har Företag FastPris, då det är billigare än FastPris för privatperson. Jag får endast ringa för ca 4500kr/mån, men månadsavgiften är 30kr billigare än för privatperson - det är nästan 400kr/år. Jag har Företagsabonnemang, men inget registrerat företag, vilket är helt okej för Telenor.

Som sagt, datadelen är inte dyrare än hos Telia, men har dock inte EDGE, vilket gör det mycket segare. Jag har funderat på att byta operatör så småningom, men då jag är bunden i 11 månader till så blir det problematiskt för mig just nu.

nu1mlock

your call...

(ursäkta ordvitsen)

1
Bevaka tråden