Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop 7 funkar inte med Leopard

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har just installerat Leopard (hade Tiger) och nu funkar inte min gamla Photoshop 7. Går detta att fixa på ngt sätt?

Det verkar vara kört http://www.adobeforums.com/webx/.3c05e6ee , sorry.

Ok, bra. Då vet jag...

Tack för infon. Sjysst. Då vet jag åtminstone att det inte går. Tror du man ska ta bort 7an innan man uppdaterar till cs3 eller installera över. Pga att jag är lite tvångsmässig när det gäller hur jag tänker mig hur data placerar sig på hårddisken så vill jag inte skapa något stort "hål" eller en massa spridd data. Photoshop var det första programmet jag installerade på burken när den var ny.

Vet du förresten hur man enklast defragmenterar hårddisken med Leopard?

mvh

/andreas

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-24 10:58

Man behöver inte defragmentera hårddisken i Mac OS X, varken i 10.4 eller 10.5. Det sköter operativsystemet själv.

Tack, fick just reda på det. Gjorde en egen diskussion om det, lite onödigt kanske. Jag är verkligen imponerad av hur hjälpsamma folk är här. Tack så mycket. Sitter här och börjar tro på människan igen. : )

Nu är frågan om jag ska skaffa cs3 och uppdatera min gamla "lånade" 7a eller plocka bort den innan jag installerar nytt. Om jag tar bort den, är det bara att ta bort den från programmappen eller ska jag avinstallera den från ngt smart ställe i systemet?

Om du kommer på ngt som en gammal PC-användare som skaffat Mac kan må bra av att veta får du gärna berätta. Höll på med Mac för länge länge sedan så det är mycket som är nytt för mig. PCn hann oxå bli ordentligt gammal innan jag skaffade den här iMacen för ett halvår sedan så jag känner mig överlag både ringrostig och pånyttfödd.

Återigen tack för ditt engagemang.

Mvh
/andreas

Även om du köper en uppgradering på CS3 så behöver du inte ha kvar den gamla.

1
Bevaka tråden