Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Pc-tidning: Apples operativsystem bäst"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alla som har Leopard kan tydligen dunka sig på bröstet eventuellt klappa sig på axeln!

"Apples nya operativsystem Mac OS 10.5 Leopard är det bästa som finns på marknaden. Det skriver, något oväntat, PC Magazine i sitt senaste nummer."

Hela artikeln

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-24 14:07

Trevligt. Men jag förstår verkligen inte hur han kan tycka att en Mac inte kan användas till ordbehandling med långa komplicerade dokument. Det är ju när det kommer till seriöst arbete som Mac OS egentligen är bäst. I min bekantskapskrets (alltså även bland Windowsfolk) har alltid Mac ansetts vara "jobbdator" och Windows "speldator".

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-25 23:41
Ursprungligen av Rajje:

Trevligt. Men jag förstår verkligen inte hur han kan tycka att en Mac inte kan användas till ordbehandling med långa komplicerade dokument.

Det förstår jag tyvärr Bara idag har Word & Excel 2008 kraschat tre respektive fyra gånger för mig. Pages hade varit stabilare men eftersom jag behöver integrationen med Excel/Numbers och Numbers är värdelöst för annat småberäkningar måste jag använda Excel istället. Är övertygad om att både Pages och Numbers kommer bli mycket bättre i de kommande versionerna men just nu finns bara Office 2008 för tyngre grejer.
Sen är nästa problem att Office 2008 är trevligt och så men det är _otroligt_ buggigt. Det funkar inte alls med Spaces (fönster låser sig ovanpå varandra och de går inte att välja dem i Exposé/Spaces) och det kraschar ibland bara av att öppna ett dokument som skapades av samma program bara för fem minuter sen. Dessutom märks det att det är ett Microsoft program, det flyter inte alls på lika bra som Apples program. Långa laddningar för att visa menyer eller toolboxes är inte ovanligt

Förutom det älskar jag min Mac och tänker knappast gå tillbaka till en Windows burk den närmaste framtiden. Men allt kan ju förbättras...

jepp, men tex på apple.com anser de sig tom som att macen är en multimediadator och en pc en stor virusinfekterad fylld med demos som bara kan göra spreadsheets

själv tycker jag att mac är mer arbetsdator än underhållning, mest pga spelen osv men det är inget jag själv saknar då jag spelar via bootcamp.

Tja - tyvärr får man väl medge att det är lite si och så med hanteringen av stora dokument i pages, kanske det de syftar på. Blir segt och tungt ganska snabbt. Å andra sidan är pages så pass nytt så man kan ju gissa sig till att det kommer att bli väsentligt bättre framöver. Sedan finns det ju många program på macen som pallar med enorma dokument, fast det är väl lite si och så över lag med worddokumet - någon som vet något program som klarar det lika bra eller bättre än word 2003 på win?

• Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-25 12:24
Ursprungligen av monkey_man:

Alla som har Leopard kan tydligen dunka sig på bröstet eventuellt klappa sig på axeln!

"Apples nya operativsystem Mac OS 10.5 Leopard är det bästa som finns på marknaden. Det skriver, något oväntat, PC Magazine i sitt senaste nummer."

Hela artikeln

Jag förstår inte riktigt varför det är oväntat. PC Magazine är inte en Windows-tidning.

1
Bevaka tråden