• Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-02-24 20:12

Har ett grymt störande problem med min iPhone.

(Jag använder PC)

Det är en 1.1.2 uppgraderad till 1.1.3, problemen hände någon enstaka gång när den var precis ny och jag skulle jailbreaka+aktivera, men det var inget större problem. Sedan när jag lagt in låtar med den under den senaste månaden (haft den sedan 28 jan) har det hänt igen någon gång eller två, men som sagt var inte något större problem.

Idag har det dock blivit extremt, jag sätter i min iPhone i datorn och hör med en gång ljudet av att en ny USB-enhet har anslutits och får förfrågan om jag vill scanna efter bilder osv. och den kommer först upp i iTunes, allt väl. Men nu börjar helvetet. Den disconnectar för att 1 sekund senare connecta igen, så håller den på så i intervaller mellan 10 sekunder till 2 minuter.

Detta gör det minst sagt svårt att föra över musik på den.

Den är väldigt labil, förut idag fungerade det att återställa den till säkerhetskopian via iTunes (som alltså tar en liten stund) utan att den disconnectade en enda gång och igår gick det att föra över 800 låtar innan det hände. Känns som att den gör detta när den får lust bara för att jävlas faktiskt.

Min dator (1 år gammal) skall ha USB 2.0 på var och en av de 3 portar jag provar på. Jag har även provat att ansluta den till två andra PC-laptops i hushållet (2 år respektive 6 månader gamla) med samma problem, även USB 2.0 på de datorerna. Den enda datorn det fungerar med är min brors 2 veckor gamla stationära PC, då rullar det på utan några problem.

Visst, det fungerar ju smärtfritt på min brors dator men det är inte på den jag har musiken jag vill föra över. Jag har suttit och valt ut 1600 låtar av mina totalt 13 000 låtar jag har på datorn och vill gärna inte göra om det igen kan jag säga.

Så jag har väl egentligen två frågor:

1. Någon som har ett förslag på hur jag löser detta på min egen dator så att jag kan synka den och iPhone?

2. Om inte, kan jag på något sätt fixa så att jag kan ta de 1600 låtar jag har i spellistan jag synkar iPhone och lägga in på min brors dator med en extern hdd. Alltså att jag på något sätt sparar spellistan som låtar, inte som spellista, och lägger in på externa hårddisken -> Över till min brors dator och slänger in dem i iTunes och synkar?

Tacksam för svar, blir tokig på det här!