Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Undrar hur man byter ut ikoner på iphonen? Jag vet hur man byter ut hela teman men nu är jag mest intreserad av hur man gör för att byta ut ikoner separat? gör man på samma sätt som att lägga in ett nerladdat tema, altså läger in dom via SSH i Summer board/Themes mappen eller hur funkar det?
Om du använder swephones så är det så att alla ikoner som finns på summerboard themes är på engelska och om du vill använda dom så ska du byta namnet till det namnet ikonen har på din iphones springboard...
Om du nu vill göra egen tema så ska du lägga i en map via SSH i Summerboard/Themes/din map och sen göra där inne en till map som ska hete Icons å sen lägger du i alla ikoner du vill ha som måste vara i ".png" fil...
har är en bild på en tema som jag gjorde satt ihop själv och gjorde några ikoner.
Okey, tack för hjälpen, det är altså bara att lägga in ikonerna i Summerboard/Themes/mapp/Icons? Jag måste inte ha något annat inlagt för att themet skall fungera? och namnen på ikonerna skall altså vara som det står i iphonen ex. iPod.png?
Okey, tack för hjälpen, det är altså bara att lägga in ikonerna i Summerboard/Themes/mapp/Icons? Jag måste inte ha något annat inlagt för att themet skall fungera? och namnen på ikonerna skall altså vara som det står i iphonen ex. iPod.png?
Du ska göra en mapp som ska ha namnet på ditt tema t.ex summeboard/themes/mitt tema
sen inne i mappen "mitt tema" ska du skapa en till mapp som ska heta "Icons" och det är där alla iconer ska ligga i mappen "Icons" och om du vill ha bakgrund och dock i ditt tema ska du spara din bakgrund som Wallpaper.png och docken som Dock.png
MVH Alexander