Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone syncar inte med datorn

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-02-26 16:07

Hej är ny här i forumet, Jag har köpt en begagnad Iphone som redan är jailbreakad och aktiverad. Men nu när jag ska koppla in telefonen med datorn (windows xp) med hjälp av usb-sladden så kommer inget fram, datorn hittar inte telefonen och inte Itunes heller. Undrar ifall man ska installera någon drivrutin före eller om det är fel på telefonen. Uppskattar lite svar tack i förhand

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-26 16:18
Ursprungligen av Jonas_:

Hej är ny här i forumet, Jag har köpt en begagnad Iphone som redan är jailbreakad och aktiverad. Men nu när jag ska koppla in telefonen med datorn (windows xp) med hjälp av usb-sladden så kommer inget fram, datorn hittar inte telefonen och inte Itunes heller. Undrar ifall man ska installera någon drivrutin före eller om det är fel på telefonen. Uppskattar lite svar tack i förhand

Nyaste versionen av iTunes? Inget antivirusprogram som blockerar USB-porten?

• Medlem
  • Södertälje
  • 2008-02-26 16:27

Hej jag har version 7.6.1.9 så det är en ny version, Prövade precis att stänga av brandvägg och virusprogram men ingen ändring, Det är väldigt konstigt skärmen ska ju iallfal lysa upp när man kopplar in kabeln, det gör den inte. den märker inte ens av att den är kopplad till datorn. Det enda jag gjorde är att installera Itunes, man måste kanske installera något annat?

Har det varit så här sen du köpte telefonen? Kolla du av den du köpte så den fungerade då?
Så du inte är blivit blåst på en trasig iPhone.

• Medlem
  • Södertälje
  • 2008-02-26 16:42

Förra ägaren hade samma problem, han sa att han inte fått det att funka heller och att han inte lagt ner mycket tid på det. Jag tänkte att jag kanske kan få det att funka. Det är lite konstigt för telefonen laddar inte ens när man har usb-sladden på som man fick med telefonen. Men jag använder mig utav en Ipod laddare för att ladda telefonen och det funkar utmärkt så jag tror inte att det är något fel på telefonen. Någon med förslag?

• Medlem
  • Södertälje
  • 2008-02-26 16:53

Men vad händer ifall jag gör det och det sen inte går att använda sladden iallafall? då är den fast som låst telefon?

• Medlem
  • Södertälje
  • 2008-02-26 17:00

Är det någon här som haft samma problem som kan komma med någon lösning?

• Medlem
  • Södertälje
  • 2008-02-26 17:15
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-02-27 00:20

Någon alls? någon som drabbats utav samma fel? Jag märkte nu att om jag stänger av telefonen och låter den vara avstängd och sedan sätter in telefonen i docken eller sladden rakt in i telefonen så startas telefonen upp men inget händer, Varken i telefonen eller i datorn. någon med förslag?

• Medlem
  • Södertälje
  • 2008-02-28 00:00

Postar igen i hopp om att någon kan komma med någon som helst förslag?

1
Bevaka tråden