Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta Produkt ID på Office Mac 2008

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lessebo
  • 2008-02-26 19:32

Är det någon som vet hur man kan byta produkt ID på Office Mac 2008 Hem och studentutgåva.
Produkt ID hänger kvar sedan tidigare. (Haft ett "lånat ex") Nu har jag införskaffat mig
en originalprodukt.

// Michael

I Office 2004 i mappen "Ytterligare verktyg" finns en mapp som heter "Ta Bort Office". Om man kör "Ta bort Office" programmet så kan man genom att hålla ner Alt välja att ta bort licensinformation. Kanske finns nåt liknande i 2008?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-26 19:50
Ursprungligen av metalmike:

I Office 2004 i mappen "Ytterligare verktyg" finns en mapp som heter "Ta Bort Office". Om man kör "Ta bort Office" programmet så kan man genom att hålla ner Alt välja att ta bort licensinformation. Kanske finns nåt liknande i 2008?

Det fungerar tyvärr inget vidare i Office 2008, i alla fall inte för mi. Däremot finns en liten fil att ta bort, OfficePID.plist.

Du kan söka på den i finder, man måste dock slå på att finder ska hitta osynliga filer.

Sen är det bara att öppna ett office program och knappa in ditt nya nummer.

/Jonas

• Medlem
  • Lessebo
  • 2008-02-26 21:07

Det fungerade inte för mig.
// Michael

• Medlem
  • Lessebo
  • 2008-02-26 21:54

Löste sig men fråga mig inte hur Installerade och plockade bort Office 3 gånger.
Rensade allt som hade med Microsoft att föra på datorn med hjälp av "Spotlight".
Tömde cachen med hjälp av Clean APP
Men... troligtvis så "tröttnade" registreringsfunktionen och gav mig ett OK lägg in ett nytt nummer då....

1
Bevaka tråden