Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dåligt ljud...

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det bara jag som har dåligt ljud i mina hörlurar som jag fick till min iPod Touch?
Köper man en fattigmans mp3-spelar får man hörlurar med 100ggr bättre ljud och kvalitet.

En annan sak också... varför fick man inga sådana svarta muffar till lurarna så att dom inte trilla ur örat lika lätt?

Shame on you Steve! SHAME!

Ursprungligen av frikktion:

Är det bara jag som har dåligt ljud i mina hörlurar som jag fick till min iPod Touch?
Köper man en fattigmans mp3-spelar får man hörlurar med 100ggr bättre ljud och kvalitet.

Nej det får man verkligen inte..

Inte? Jag ägde två MiniDisc:ar när det var "inne" den första var en fattigmans Sony och dom hörlurarna ät bättre än mina hörlurar som jag fick till min touch. Den andra MiniDisc spelaren jag köpte var Sony MZ-N1 för 4800kr och dom hörlurarna jag fick till den är ju... ja... det är som att jämföra United stereo med Bose/B&O/Carlsson mfl där sony-lurarna är de sistnämnda.

Ursprungligen av frikktion:

Inte? Jag ägde två MiniDisc:ar när det var "inne" den första var en fattigmans Sony och dom hörlurarna ät bättre än mina hörlurar som jag fick till min touch. Den andra MiniDisc spelaren jag köpte var Sony MZ-N1 för 4800kr och dom hörlurarna jag fick till den är ju... ja... det är som att jämföra United stereo med Bose/B&O/Carlsson mfl där sony-lurarna är de sistnämnda.

4800 på den tiden är ju som ungefär 10.000 kronor idag så inte så konstigt att Sony lurarna var bättre än ipods lurar, men så stor skillnad i ljudkvalitet är det inte som du vill påskina...

Vare sig Bose, B&O eller Carlsson är förövrigt det ultimata när det kommer till ljudkvalitet...

Nej, det vet jag väl men dom är fortfarande bättre än alla everyday-soundsystems. Sen är det ju även så att när man är besviken på något så överdriver man alltid en smula.

Ska i alla fall lämna in mina hörlurar imorgon så att dom skickas till apple för kontroll.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-02-28 00:06

Originallurarna är långt ifrån bra + att man kan inte jämföra med ljudjätten sony

• Medlem
  • Habo
  • 2008-03-04 17:53

Orginallurarna är de bästa hörlurarna jag använt iaf.

jag lämnade in mina lurar till butiken där jag köpte ipoden och dom var sedan i kontakt med apple som sa att butiken inte kunde göra något åt det... jag skulle som privatperson ringa till apple och sen skulle dom skicka ett par nya lurar till mig och under tiden som mina dåliga lurar skickades till dom så skulle dom belasta mitt konto med en hundring eller något tills det att dom fått in lurarna då dom skulle "ge tillbaka" mina pengar igen. ska ringa imorgon så vi får se hur det går till.

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-05 11:59

Av erfaranhet så tycker jag att det aldrig följer med bra lurar till musikprodukter. Sen tycker jag apples är några av dom bättre jag fått med. Men endå så köper man ju andra. Dom är att jämföra med sonylurar som kostar runt 150 kr och hörlurar i den prisklassen ger aldrig bra ljud. Teknikmagasinets In-Ear lurar för 199 kr är faktist helt okej. Men är man riktigt kräsen så ska man köpa Sennheiser In-Ear lurar. Att hålla på med originallurar fungerar aldrig.

sant men man tycker ju ändå att lurar till en produkt som ipod borde hålla högre standard.

btw så är UPS på väg hem till mig med ett par nya lurar.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-05 16:17

Jag köpte en microsoft Zune förra året och de lurarna var de bästa jag någonsin lyssnat i, så jo det kan följa med bra lurar

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-06 01:29

Jag antar att Zune inte var något att ha i övrigt eftersom du hänger här?

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-06 11:26

ett ord, hårddiskkrasch. Sen var deras support riktigt dålig, men ja känner mig hemma nu

Ups var nyss här med mina nya lurar.... vilken skillnad! Dom nya är det bra ljud i inte lika bra ljud som i mina Steelseries Siberia eller Sony MDR-V500 men sjukt bra ljud i alla fall.

1
Bevaka tråden