Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kanske dolda filer som tar upp hela hårddisken.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
jag har ett problem. jag har endast ca 500mb tillgängligt på hårddisken trots att jag endast har musik och foton på datorn, tot ca 20GB + lite extra program jag laddat hem. HD är på 80 GB så den känns som om det skall finnas ca 20GB kvar.
Källan till problemet är antagligen Azarius som skapat dolda filer vid nedladdning som nu verkar omöjliga att hitta, jag har haft lite problem med det programmet och blivit tvungen att tvångs av sluta det ett antal gånger.
Jag har provat OnyX för att hitta dem samt kontrollera/reparera skiv behörighet utan framgång.
Någon som har några fina förslag på åtgärd? Vill helst inte blåsa disken ren och köra in OS X på nytt.
Det finns bak upp på allt som ska sparas.

Info om burken.
MacBook 2,1
Intel Core 2 Duo 2GHz
RAM 1GB
Mac OS X version 10.4.11
köpt dec -06

Mvh Kalle

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-27 01:21

Har liknande problem... Datorn käkar hårddisk även fast jag inte installerar eller laddar ner något... Hade 26 mb kvar och 10 minuter senare var det borta, alltså 0 mb kvar på disken..

Var säger WhatSize att filerna ligger?

http://www.id-design.com/software/whatsize/

Var säger WhatSize att filerna ligger?

provade det programmet utan framgång. verka som filerna är super hemliga:cool:

inga mer förslag förutom att blåsa disken:(

//Kalle

Brukar du ha någon extern hårddisk inkopplad till datorn? Då kan det vara värt att kolla i "/Volumes" nås via menyraden i Finder Gå -> Gå till mapp och sedan skriva in "/Volumes", kolla ifall det finns någon mapp där kan vara det som tar upp plats.

Hände mig en gång och då dök den inte upp i WhatSize heller.

Vist har jag extra diskar inkopplade i bland, glömde bara skriva det Nu har jag 32 GB ledigt efter ditt tips:D

TACK TACK!!!!

Inga problem bra att kunna hjälpa till

1
Bevaka tråden