Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel på iMac-skärm

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-27 17:09

Jag har en Intel-baserad 20" iMac med ett skärmproblem. Ett stort område av skärmen kan inte visa bilden ordentligt, utan det kommer istället fram massvis av lila, röda och gröna pixlar istället. Jag undrar nu, om jag skulle vänta med att byta ut min iMac tills Apple släpper uppdaterade iMacs med bättre specs, skulle jag då få en uppdaterad iMac eller skulle de kanske bara fixa den jag har nu?

ja du lär inte få en ny imac. plus om du ska vänta på ny imac tror jag det lär ta ett långt tag isåfall om du ska skicka in din dator på service.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-08 22:16

Min iMac är köpt på inWarehouse och det jag alltså tänkt är att vänta tills de inte längre har den nuvarande modellen i lager och då få den utbytt på garantin.
Man bör väl funka så?

hur hade du tänkt få den utbytt om de inte säljer den längre?

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-09 00:47
Ursprungligen av shiima:

Min iMac är köpt på inWarehouse och det jag alltså tänkt är att vänta tills de inte längre har den nuvarande modellen i lager och då få den utbytt på garantin.
Man bör väl funka så?

Inwarehouse kommer förstås knappast byta ut den....
Garanti byter inte att du får en ny vara så fort det blir nåt fel. Det betyder att du får varan reparerad kostnadsfritt under garantiperioden

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-09 00:53
Ursprungligen av Ipod_Lover:

hur hade du tänkt få den utbytt om de inte säljer den längre?

Jo, planen var att få den utbytt mot en nyare modell.

Ursprungligen av ufred:

Inwarehouse kommer förstås knappast byta ut den....
Garanti byter inte att du får en ny vara så fort det blir nåt fel. Det betyder att du får varan reparerad kostnadsfritt under garantiperioden

Aha, okej, synd.

1
Bevaka tråden